Peste 20 de mii de tone de batoane şi napolitane KitKat® vor fi produse în acest an la fabrica Nestle situată la periferia Sofiei, capitala Bulgariei. 95% din această producţie este destinată sutelor de milioane de consumatori din peste 34 de ţări din întreaga lume, conform unui comunicat de presă al companiei.
Potrivit sursei citate, în urmă cu 30 de ani, Nestle a cumpărat această fabrică de ciocolată şi dulciuri, ce fusese fondată în 1912 şi apoi naţionalizată de comunişti şi apoi privatizată, înainte de a deveni parte a celei mai mari companii de produse alimentare şi băuturi din lume.
Cele mai mari două pieţe pentru KitKat® produs în Sofia sunt Marea Britanie (28%) şi Germania (17%). Ţările din regiunea Europei Centrale de Est primesc încă 17%, iar regiunea Europei de Sud-Est (Adriatice, Bulgaria, România şi Ucraina) încă 11% din producţie, arată sursa citată.
Fabrica din Sofia este acum o unitate modernă de producţie de dulciuri, care livrează zeci de varietăţi de batoane şi napolitane KitKat®, precum şi Smarties, într-un mediu de securitate alimentară la nivel înalt şi sub standarde stricte de calitate. Produsele care ies de la porţile fabricii din Sofia sunt KitKat® POPS (Lapte, Alune şi Cacao), LION POPS, KitKat® Chunky umplut - Peanut Butter, Caramel, Black & White, Lotus Biscoff, KitKat® Countlines - simplu (Lapte, Alb, Duo), KitKat® 2 Finger Mini Mix cu diferite arome. De asemenea, gama de Smarties include pilule Mini Eggs şi Classic (lapte şi alba) - toate în ambalaje de hârtie şi folosind ingrediente naturale, spun reprezentanţii Nestle.
"Fabrica Nestle din Sofia este o unitate de producţie sustenabilă, pe lângă faptul că este o unitate extrem de controlată în ceea ce priveşte securitatea alimentară şi măsurile anti-contaminare. De-a lungul anilor am iniţiat diferite programe şi iniţiative de sustenabilitate pentru a ne arăta respectul faţă de natură şi resursele sale naturale. Deci, ori de câte ori desfaceţi un baton KitKat® şi vă bucuraţi de gustul acestuia, ţineţi minte că a avut un impact minim asupra naturii", explică Nina Vitkova, Sofia Factory Manager, Nestle.
Ambalajele KitKat® şi Smarties sunt proiectate 100% pentru reciclarea ambalajelor şi, în consecinţă, cantitatea de plastic folosită anual a scăzut cu 11,5% din 2019 încoace, la fel ca şi cantitatea de hârtie consumată - în acest caz, s-au economisit 135 de tone de hârtie, echivalentul a 2.300 de copaci salvaţi de la tăiere.
"Consumul de apă a scăzut cu 67% din 2010 datorită investiţiilor în tehnologii moderne, automatizare şi digitalizare, iar din 2014, niciun deşeu nu a fost aruncat la groapa de gunoi. Iniţiativele pentru 2024 includ izolarea termică a circuitului ciocolatei, optimizarea sistemului de abur, optimizarea sistemului de aer comprimat şi optimizarea sistemelor industriale de distribuţie a apei", se mai arată în comunicat.
Fabrica Nestle are aproape 600 de angajaţi, dintre care 84% sunt implicaţi în producţie, cu o medie de 12 ani de vechime în companie.
"În România, peste 15 milioane de batoane KitKat® au fost consumate în 2023, creând o conexiune între consumatorii români şi fermierii din programul Nestle Income Acceleration, care stimulează familiile cultivatorilor de cacao care îşi înscriu copiii la şcoală, implementează bune practici agricole, se angajează în activităţi agro-forestiere, şi le diversifică veniturile. Prin iniţiativa "Breaks for Good" de la KitKat, toţi consumatorii produsului îi sprijină pe fermierii de cacao şi contribuie la creşterea gradului de conştientizare cu privire la sustenabilitatea producţiei de cacao utilizată în aceste batoane", spune Daniela Yordanova, SEM Confectionery Business Executive Officer, Nestle.