Circa două treimi (64%) dintre fermierii care au accesat programul de tomate, în ultimii doi ani, sunt tineri sub 40 de ani, iar numărul producătorilor din sector s-a dublat până la 16.000, a declarat, astăzi, în cadrul unei conferinţe de specialitate, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Petre Daea.
"Dacă ar fi aici o parte dintre fermierii români, mi-aş putea aduce ca suport în cele spuse ce faceţi astăzi pentru a susţine programele pe care noi le-am lansat, le urmărim şi le valorificăm în interesul dumneavoastră. Le-am lansat pentru că avem, pe de o parte, o situaţie specială, legată de condiţiile climatice pe care le are România, de condiţiile pedologice pe care le are România. Cel mai vizibil program a fost programul de tomate, pe care l-am lansat acum doi. Am crescut de la simplu la dublu. De la simplu, pentru că acum un an aveam 8.000 de producători, iar anul acesta avem 16.000 şi 64% dintre ei sunt tineri sub 40 de ani. E mai bine să mobilezi rafturile retailerilor cu produse româneşti cu o calitate superioară, deci e mai bine pentru toţi. În toate analizele pe care le-am făcut am constatat că există avantaje pentru toţi. Avantaj pentru fermier prin multiplicarea suprafeţelor cultivate, şi din partea retailerilor, unde am văzut că sunt mai multe sortimente de tomate în aceste spaţii comerciale. Merită să folosim acest spaţiu prin prisma interesului pe care îl avem şi ne permitem să-l multiplicăm", a spus Daea.
Potrivit datelor prezentate de ministrul Agriculturii, în cadrul unui alt program guvernamental - "Alege oaia!" - peste 750 de fermieri "au găsit sămânţa succesului aici", informează Agerpres.
"757 de fermieri care au renunţat la pribegie au găsit sămânţa succesului aici. Unde, de altminteri, au şi această sămânţă şi în celelalte programe pe care le-am lansat, cum ar fi "Alege oaia!'. În condiţiile în care România se află pe locul 3 în Uniunea Europeană ca efective la această specie şi are o suprafaţă de pajişti care înseamnă Elveţia, Austria şi Belgia la un loc, îţi dai seama ce înseamnă potenţialul ţării şi ce preocupări statale trebuie să ai. Am pornit la drum pentru a stimula consumul de carne de oaie şi am făcut câţiva paşi, timizi la început, apoi din ce în ce mai statornici şi siguri. Iată că astăzi, dumneavoastră care sunteţi aici, vă puteţi întâlni în magazinele noastre cu produse din carne de oaie, pregătite la nivelul pretenţiilor pe care le au consumatorii", a subliniat şeful de la Agricultură.
În viziunea lui Petre Daea,"fermierul român se poate folosi de tehnici noi pentru crearea de produse de mare valoare", iar "prin politicile agricole ale Ministerului Agriculturii am introdus instrumente de sprijin, dând drumul la programe cunoscute şi făcute cu multă strădanie, dar pline de satisfacţie, pentru că aceste programe şi-au atins ţinta".
De asemenea, oficialul a avut un mesaj pentru reprezentanţii retailerilor din România, care promovează produsele româneşti pe rafturile magazinelor.