Petrom a angajat o companie străină, specializată în incendii de rafinării, care urmează să investigheze cauzele care au dus la producerea incendiului de marţi dimineaţa, de la rafinăria Petrobrazi, a declarat, ieri Dan Pazara, directorul de comunicare al Petrom. "Experţii firmei sunt în drum spre România şi urmează să analizeze situaţia, pentru a descoperi cauza deflagraţiei. În legătură cu pagubele, ele nu pot fi încă estimate, dar la prima vedere sunt minore", a spus Pazara. Acesta a precizat că focul a izbucnit în jurul orei 5.00 la un rezervor de motorină şi unul de aditivi şi ulterior s-a extins către un rezervor cu combustibil pentru avioane, care însă a fost afectat doar la exterior. În jurul orei 9.00 incendiul a fost complet stins. Reprezentanţi ai Gărzii Naţionale de Mediu (GNM) au declarat că aşteaptă analizele de laborator pentru a spune cu precizie dacă este vorba despre o poluare a mediului şi că vor monitoriza în continuare situaţia.
Un incendiu de proporţii a izbucnit, ieri dimineaţă, la două dintre rezervoarele rafinăriei Brazi. Până la venirea autospecialelor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Prahova, pentru stingerea focului s-a intervenit cu forţele proprii ale rafinăriei. Şeful ISU Prahova, Marian Burloi, a declarat că în momentul ajungerii pompierilor la rafinărie a fost găsit foc deschis la două rezervoare, unul cu aditivi şi altul în care se aflau peste 3.000 de tone de motorină. Potrivit sursei citate, în jur de 20 de autospeciale au fost folosite la intervenţia pentru stingerea incendiului şi răcirea rezervoarelor, fiind cerute alte 10 autospeciale de la Bucureşti, în vederea prevenirii extinderii focului la rezervoarele învecinate. Prefectul Nicolae Alexandri a precizat că nu se cunosc cauzele izbucnirii incendiului, iar o echipă de criminalişti de la Inspectoratul Judeţean de Poliţie Prahova a deschis o anchetă la faţa locului.
1. Instalatii fara niciun studiu de Safety.
(mesaj trimis de Brainstorm în data de 06.02.2008, 00:41)
Cand incendiul se extinde la alte Tankuri de stockage asta inseamna lipsa de Engineering in realizarea Proiectrului.
Nu stiu daca Tankurile erau cu acoperis fix sau flotant si daca:
1) distantele de securitate intre Tankuri au fost observate la realizare;
2) daca bundles de securitate erau construite in jurul fiecarui tank;
3) piping rings pt foam erau instalate pe acoperisul tankului;
4) daca un activ protection system (deluge ) era instalat in jurul tankurilor.
5) Daca un Flaring system era instalat;
Marea probabilitate este ca cel putin unul din aceste element nu era instalat sau nu functiona.
Dar nimic nu ma mai mira in Romania unde expertiza celor cu experienta este refuzata.
2. pacat
(mesaj trimis de marian în data de 06.02.2008, 08:25)
pacat ca nu au ars toti Austriecii adusi de OMV
3. recolta
(mesaj trimis de men în data de 06.02.2008, 20:38)
asa se intampla in momentul in care "noii stapani" adica omv-istii nu stiu decat sa mulga petromul (salarii mici si contracte acordate firmelor profesioniste austriece pe o caruta de bani si lucrari facute de mantuiala) se intampla sa cedeze una cate una instalatiile pentru ca nu se baga bani in ele ci doar se mulg!! Si mai ganditi-va ca la petrobrazi se bag bani! Ganditi-va ce este la arpechim, doljchim si pe unde mai au ei!! vadim tipa de prost!?? poate asa se mai indreapta atentia si spre ce fac austriecii in petrom si cum il storc de bani mai tare decat inainte de privatizare!!
In rest sunt de acord cu marian