"PSA Peugeot Citroen", al doilea producător auto din Europa, raportează o încetinire a declinului vânzărilor în trimestrul al treilea, datorită stimulentelor acordate de guvernele de pe continent pentru impulsionarea cererii de profil.
În intervalul iulie - septembrie 2009, vânzările companiei franceze au scăzut cu 7,7% faţă de perioada similară din 2008, însumând 11,8 miliarde de euro (17,7 miliarde de dolari). În trimes-trul al doilea, vânzările companiei scăzuseră cu 19%, respectiv cu 25% în primele trei luni din 2009.
În ce priveşte volumul vânzărilor, acesta a crescut cu 10% în perioada de raportare, la 788.000 de vehicule. În Europa, creşterea a fost de 6,6%, la 508.000 de uniăţi. Cifra nu include piaţa din Rusia, unde compania a consemnat o scădere a vânzărilor cu 50%, la 9.000 de unităţi.
Cota de piaţă a "Peugeot Citroen" a crescut la 13,4% pe piaţa europeană, de la 12,9% în trimes-trul al doilea, în condiţiile în care autoturismele de capacitate mică pe care le produce compania au fost solicitate în baza subvenţiilor acordate de statele europene. Compania franceză a subliniat că cele mai bune rezultate le-a înregis-trat în Germania, unde măsurile de stimulare au dus la o creştere cu 23% a cererii de pe piaţa auto.
În America Latină, volumul vânzărilor "Peugeot" a scăzut cu 13%, la 62.000 de unităţi, iar în restul lumii - cu 22%, la 45.000 de unităţi.
Analiştii arată că rezultatele anunţate de companie sunt, totuşi, dezamăgitoare