Danezul Steen Hjortholm a fost numit de Philip Morris International la conducerea operaţiunilor din România, în locul lui Sergey Slipchenko, care şi-a încheiat mandatul de patru ani şi îşi va continua activitatea în filiala Philip Morris Rusia, arată un comunicat al companiei remis redacţiei.
Steen Hjortholm este de 19 ani în cadrul companiei Philip Morris şi are peste 16 ani de experienţă în domeniul bunurilor de larg consum, acumulată în Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa.
Experienţa profesională a lui Steen Hjortholm include poziţii regionale de management în diferite zone din Africa şi Levant, mai exact în Africa de Sud, respectiv în Iordania, precum şi poziţia de director general în cadrul Philip Morris Ungaria.
Hjortholm vine în România ca Managing Director de pe poziţia de Director Commercial Capabilities Development în cadrul Philip Morris International, lucrând peste doi ani la sediul central al companiei, din Lausanne. Aici a făcut parte din echipa de management formată special pentru a dezvolta, coordona şi implementa, la nivel global, abordarea comercială orientată către consumator a Philip Morris, abordare comercială care ghidează viitoarea strategie şi execuţie de Marketing şi Vânzări a companiei.
În 1998, Hjortholm a venit pentru prima dată în România, în calitate de Director de Distribuţie. Ulterior, a fost responsabil de construirea infrastructurii de logistică şi distribuţie, asigurând accesul la produse la nivel naţional, totul în cadrul unui amplu proiect de deschidere de piaţă şi construcţie de capacităţi de producţie greenfield.
"În lumea corporatistă, nu ţi se oferă de multe ori ocazia de a te întoarce într-o ţară, pe o poziţie de conducere, după 16 ani", a declarat Hjortholm. "De aceea, pentru mine, preluarea managementului operaţiunilor Philip Morris din România, într-o piaţă dinamică şi competitivă, este o oportunitate pe care m-am bucurat mult să o accept", a continuat acesta.
Steen Hjortholm deţine un MBA la Copenhagen Business School.
Philip Morris International Inc. (PMI) este lider mondial în fabricarea de produse din tutun şi deţine şapte dintre cele 15 mărci internaţionale de top, printre care Marlboro, marca de ţigarete nr. 1 în lume. Produsele PMI sunt comercializate în peste 180 de ţări. În 2013, compania deţinea o cotă de 15,7% din piaţa internaţională de ţigarete în afara SUA sau 28,3%, excluzând China şi SUA.