"Flamingo International", unul dintre cei mai importanţi retaileri de produse electronice, electrocasnice şi IT&C de pe piaţa autohtonă, a înregistrat, în primele nouă luni din acest an, pierderi de 35,37 milioane de lei, pe fondul scăderii cifrei de afaceri cu un sfert faţă de perioada similară a anului trecut, la 541 milioa-ne de lei, se arată într-un comunicat transmis de companie.
"Restructucturarea operaţională este în acest moment finalizată, iar din trimestrul trei am accelerat proiectele de creştere a vânzărilor, pentru a recâştiga rapid cota de piaţă pierdută, avansul de 22% al vânzărilor din zona de retail fiind o confirmare în acest sens", a declarat Adrian Olteanu, Preşedinte Flamingo International.
În trimestrul al treilea, Flamingo International a continuat ajustarea suprafeţelor de vânzare, ajungând, în luna septembrie, la o suprafaţă totală netă de vânzare de 44,100 mp şi la 83 de unităţi.
În intervalul ianuarie - septembrie, veniturile "Flamingo" au scăzut cu 25%, la 546 milioane de lei, în timp ce cheltuielile totale au coborât cu 21%, la 581 milioane de lei.
"Deşi în acest an luptăm împotriva curentului, restructurarea companiei începe deja să arate primele rezultate. Costurile, diminuate cu peste 40%, au fost poziţionate la un nivel sustenabil, calculat chiar şi pentru un nivel minim al vânzărilor în zona a numai 2.000 euro/mp. În acest moment ne concentrăm pe creşterea vânzărilor, inclusiv prin deschiderea de noi magazine poziţionate în zone cu trafic ridicat", a mai adăugat Adrian Olteanu.
În prezent, acţiunile FLA sunt tranzacţionate la preţul de 0,0302 lei, cotaţie ce conferă companiei o valoa-re de piaţă de 24,3 milioane de lei.
Din anul 2005, compania "Flamingo International" este cotată la Bursa de Valori Bucureşti, devenind astfel prima şi singura companie din industria de profil prezentă pe piaţa de capital. Societatea dispune de un capital social de 77,9 milioane de lei, împărţit în acţiuni cu valoarea nominală de 0,1 lei.