Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a verificat, ieri, stadiul lucrărilor de reabilitare a Centrului Istoric. Domnia sa a declarat că, până în prezent, au fost finalizate lucrările de reabilitare ale reţelei stradale şi ale reţelelor de utilităţi pe străzile Lipscani, Smârdan, Zarafi, Sf. Dumitru, Filitti, Franceză (tronsoanele Calea Victoriei - Poştei şi respectiv Sf. Dumitru - Şelari). "Eu preconizez că la mijlocul verii să fie gata toate străzile din Centrul Istoric. Sunt mulţumit că după 20 de ani se lucrează într-un ritm normal", a spus domnul Oprescu.
Potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, edilul şef al Capitalei a subliniat importanţa faptului că posesorii de utilităţi şi-au refăcut infrastructura pe cheltuiala lor şi astfel s-a reuşit scăderea sumei aprobate de Consiliul General pentru proiectul de reabilitare a Centrului Istoric.
În ceea ce priveşte reabilitarea faţadelor clădirilor din Centrul Vechi al Capitalei, primarul Capitalei a precizat: "De cele 4 case care aparţin Municipalităţii şi pe care le-am identificat ne vom apuca în perioada următoare. Vom avea discuţii şi cu marile concerne ca fiecare să-şi adopte câte o casă căreia să-i refacă faţada. Mă refer la casele cu parter şi un etaj, iar pe cele mai înalte o să începem să le consolidăm. Este vorba de parteneriate în sistem public-privat care presupun o concesiune temporară şi aici mă refer la clădirile cu spaţii comerciale la parter. Deja cu unii dintre proprietari de magazine am căzut de acord să-şi refacă faţadele chiar dacă nu sunt proprietari".
Sorin Oprescu a oferit detalii şi despre parcarea automatizată supraterană, ce urmează a fi amenajată în parteneriat public-privat în zona delimitată de Splaiul Independenţei şi Str. Nicolae Tonitza: "Aceasta este cea mai simplă soluţie şi trebuie realizată pentru că, pe măsura ce se va dezvolta Centrul Istoric, va fi nevoie de mai multe locuri de parcare. Noi am estimat un număr de 800 de locuri, la nivelul solului urmând a fi parcate autocarele cu turişti, iar deasupra autoturismele", a explicat primarul Capitalei.
Reabilitarea Zonei Pilot a Centrului Istoric cuprinde un număr de 16 străzi: Căldărari, Covaci, Filitti, Franceză, Gabroveni, Lipscani, Sf. Dumitru, Pasajul Francez, Pictor Tonitza, Poştei, Şelari, Şepcari, Smârdan, Soarelui, Stavropoleos, Zarafi. Reabilitarea străzilor din Zona Pilot a Centrului Istoric se face atât din punct de vedere al reţelei stradale, cât şi din punct de vedere al reţelelor de apă, canal, gaz, electricitate, canalizaţie comunicaţii electronice Netcity, telefonie, iluminat public.
În urma măsurilor dispuse de Sorin Oprescu, reabilitarea infrastructurii de utilităţi publice este realizată de Primăria Capitalei în colaborare cu deţinătorii reţelelor de utilităţi pe cheltuiala acestora, rezultând o economie de 10 milioane de euro faţă de valoarea contractului semnat cu Sedesa în septembrie 2006.
În ianuarie 2011, s-au semnat noile contracte de proiectare şi execuţie pentru reabilitarea infrastructurii stradale din Centrul Istoric, care presupun atât dezafectarea infrastructurii rutiere vechi cât şi refacerea pavajului şi a sistemului rutier pe străzile nefinalizate de Sedesa.