Privatizarea fabricii de automobile Daewoo Craiova se va face printr-o lege specială, a anunţat ieri, la Palatul Victoria, primul-ministru Călin Popescu-Tăriceanu. Şeful Executivului a precizat că întâlnirea avută marţi cu preşedintele Senatului, Nicolae Văcăroiu, cu prim-viceguvernatorul BNR, Florin Georgescu, şi cu secretarul de stat din Ministerul Economiei şi Finanţelor, Sebastian Vlădescu, a avut drept scop lămurirea anumitor aspecte care pot ridica semne de întrebare din partea Parlamentului cu prilejul dezbaterii acestei legi. "Privatizarea, ca şi în alte cazuri - Petrom, Sidex, BCR, distribuţia de energie şi de gaze - se va face printr-o lege specială şi sigur că este nevoie de sprijinul Parlamentului", a spus primul-ministru.
Şeful Executivului a cerut să se facă distincţie între valoarea imobiliară a activelor fabricii SC Automobile Craiova, care este doar un acţionar al Daewoo Craiova, şi repunerea în circuit a activelor industriale ale celei din urmă companii.
"Noi nu facem o operaţie imobiliară la Craiova, ceea ce vreau să facem este privatizarea activelor industriale şi să repunem această întreprindere în circuitul economic", a subliniat premierul. În opinia acestuia, privatizarea Daewoo Craiova va avea un impact mult mai mare decât cel al privatizării BCR.
"Dacă vom reuşi privatizarea întreprinderii Daewoo de la Craiova, impactul economic va fi cu mult mai mare decât privatizarea BCR, care este considerată cea mai de succes privatizare a unei bănci din centrul şi estul Europei", a afirmat Tăriceanu. Premierul a declarat că privatizarea Daewoo va stimula industria de componente, va dubla locurile de muncă, va avea o importantă contribuţie la balanţa comercială şi de plăţi, precum şi la capitolul cheltuieli bugetare. La acest din urmă capitol, banii din privatizarea BCR, a spus premierul, nu pot fi folosiţi, conform normelor Eurostat. "Avem o frumoasă sumă la care ne uităm aşa cu mult drag", a declarat primul-ministru.
Şeful Executivului şi-a exprimat convingerea că acceptarea ofertei "foarte interesante" a companiei Ford şi semnarea unui contract de privatizare la termenul de 1 septembrie, stabilit de AVAS, va face din România o importantă forţă în industria de automobile din regiune.
"Dacă reuşim şi această privatizare, România devine principala ţară cu industrie automobilistică din Europa Centrală şi de Est", a conchis primul-ministru Călin Popescu- Tăriceanu.