Producătorii de bunuri de larg consum care utilizează sistemul de închiriere a paleţilor sunt scutiţi de costurile aferente obligaţiilor de reciclare a ambalajelor terţiare din lemn, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Trecerea de la achiziţia şi gestiunea proprie a paleţilor la sistemul de închiriere vizează optimizarea costurilor şi implică externalizarea, către furnizorul logistic, a activităţilor de depozitare, colectare din piaţă, reparaţie şi respectiv a obligaţiilor legale cu privire la declararea şi reciclarea paleţilor utilizaţi.
Practic, obligaţiile de declarare a paleţilor către Autoritatea Fondului pentru Mediu şi de atingere a obiectivelor de valorificare prevăzute de Ordonanţa de Urgenţă nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu sunt îndeplinite de CHEP România.
Conform legii, orice agent economic care pune pe piaţă produse ambalate - inclusiv pentru consum propriu - este responsabil de gestionarea şi reciclarea ambalajelor sale primare, secundare şi terţiare. Legislaţia prevede, într-o eventuală neîndeplinire de către producători a obiectivelor de reciclare şi valorificare, o penalitate de 2 lei pe fiecare kilogram de deşeu de ambalaj nereciclat.
În sectorul FMCG românesc, în peste patru ani de la introducerea modelului de închiriere CHEP, prin reutilizarea în comun a paleţilor şi optimizarea rutelor de transport, s-au economisit cumulat aproximativ 5.600 m3 de lemn şi s-a evitat producerea a circa 6.500 de tone de emisii de CO2 , respectiv a 520 de tone de deşeuri, conform sursei citate.