Divizia din China a gigantului american de e-commerce "Amazon.com" Inc. a închis un magazin local al unei părţi terţe, anunţând totodată că va consolida reglementarea canalelor sale de vânzări on-line, după ce mass-media din ţara asiatică a criticat compania şi rivalul său mai mic "Dangdang" pentru vânzarea de produse cosmetice contrafăcute.
Conform unui reportaj realizat de Televiziunea Centrală din China (CCTV), vânzătorii de la magazinul menţionat redistribuiau produse cosmetice contrafăcute, unele dintre acestea provenind de pe "piaţa gri" en-gros locală.
Divizia "Amazon" din China a informat că a luat "foarte în serios" informaţiile de la CCTV şi a impus măsuri "de toleranţă zero" faţă de produsele contrafăcute. În plus, compania americană va înapoia banii celor care au cumpărat produsele în cauză.
"Vom consolida procesul de control şi reglementare a vânzătorilor noştri", a subliniat "Amazon".
"Amazon" şi "Dangdang" deţin cote mici din piaţa retail online din China. "Amazon" avea 1,6% din acest segment în 2013, iar "Dangdang" - 1,1%, conform Euromonitor.