Producătorul auto francez "PSA Peugeot Citroen", al doilea din Europa, şi-a diminuat cu 56% profiturile în cea de-a doua jumătate a anului trecut, din cauza încetinirii sporirii vînzărilor modelelor 206 subcompact şi Picasso. În aceste condiţii, compania a fost nevoită să-şi reducă producţia şi preţurile de distribuţie. Profitul net al societăţii a însumat 348 milioane de euro (417 milioane de dolari) în perioada iulie-decembrie 2005, faţă de 788 milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2004, potrivit calculelor făcute de agenţia Bloomberg. Cîştigul net al companiei a fost, pe întregul an 2005, de 1,03 miliarde de euro, în scădere cu 37% faţă de 2004. Piaţa aştepta un profit net de 329 milioane de euro pentru semestrul al doilea, respectiv de 1,03 miliarde pentru întreg anul 2005.
"A fost un semestru dificil", consideră Michael Tyndall, analist la "Nomura Securities", care nu se aşteaptă la o schimbare de situaţie în primele şase luni din acest an.
Vînzările companiei s-au redus cu 1,1% în cea de-a doua jumătate a anului, la 27,3 miliarde de euro, iar pe întregul an au crescut cu 0,3%, la 56,3 miliarde de euro. Anul trecut, vînzările Picasso au scăzut cu 16%, la 185.000 unităţi, iar cele ale modelului 206 - tot cu 16%, la 673.000 de vehicule. Precizăm că, în ultimele trei luni din 2005, vînzările "Peugeot" au scăzut cu 5,5% în vestul Europei, la 597.500 unităţi. Astfel, scăderea a fost mai mare decît declinul de 2,9% consemnat pe piaţa de profil.