"Allianz" SE, cel mai mare asigurator din Europa, şi-a redus cu 16% profitul în trimestrul al doilea din acest an, întrucât recesiunea a afectat veniturile din poliţele de pe segmentul proprietăţii şi al accidentelor.
Câştigul net al companiei germane a scăzut la 1,87 miliarde euro (2,68 miliarde dolari), de la 2,23 miliarde euro în trimestrul al doilea din 2008. Analiştii anticipau numai 1,58 miliarde euro. Profitul operaţional al "Allianz" a scăzut cu 33%, la 1,79 miliarde euro, sub estimările analiştilor: 1,82 miliarde euro.
Directorul executiv al companiei, Michael Diekmann, îşi concentrează atenţia pe operaţiunile de asigurare derulate de "Allianz", după ce a vândut divizia "Dresdner Bank" către "Commerzbank" AG, pentru 5,1 miliarde euro.
Titlurile "Allianz" au pierdut 33% în ultimele 12 luni, asiguratorul având o valoare de piaţă de 34,2 miliarde euro