"Carlsberg" A/S, al patrulea producător mondial de bere, şi-a redus profitul în trimestrul al doilea din anul curent, din cauza declinului vânzărilor de pe piaţa din Rusia.
În intervalul aprilie - iunie 2011, câştigul operaţional al companiei daneze a ajuns la 3,7 miliarde coroane (496 milioane de euro), de la 4,2 miliarde coroane în trimestrul al doilea din 2010. Analiştii anticipau 4,33 miliarde coroane.
Profitul operaţional care exclude achiziţiile sau înstrăinările de active s-a redus cu 11%, în vreme ce analiştii aşteptau un declin de 2,8%. Vânzările companiei au însumat 18,7 miliarde coroane, în creştere cu 3,9%. Cifra este conformă aşteptărilor analiştilor.
Oficialii producătorului de bere anticipează o creştere a profitului net ajustat de 5-10%, anul acesta, estimarea fiind redusă faţă de previziunea anterioară, care era de 20%. Conducerea "Carlsberg" a precizat că taxele majorate de pe piaţa Rusiei, dar şi vremea nefavorabilă, au afectat cererea de bere. În condiţiile date, compania nu mai aşteaptă creşterea cotei sale pe piaţa locală, anul acesta. În trimestrul al doilea, "Carlsberg" avea 38,4% din piaţa berii din Rusia. Societatea realizează aproape 45% din cifra profitului în Rusia.