"Holcim" AG, al doilea producător mondial de ciment, a anunţat ieri că în perioada celui de al doilea trimestru al acestui an profitul său net a scăzut cu 12 procente până la 399 milioane franci elveţieni (383 milioane dolari) pe fondul scăderii cererii de ciment în Europa, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Vânzările nete au crescut cu 11 procente până la 6,16 miliarde franci elveţieni, comparativ cu 5,56 miliarde franci în trimestrul al doilea al anului trecut.
Grupul Holcim a informat că multe din pieţele sale emergente au continuat să crească, iar piaţa din America de Nord s-a îmbunătăţit şi ea, însă aceste elemente pozitive au fost contracarate de condiţiile dificile din Europa.
"Există elemente de incertitudine care fac dificilă realizarea de prognoze. Printre aceste elemente se numără nivelurile ridicate ale datoriei guvernamentale, care limitează noi programe de stimulare, în special în Europa. În plus, chiar dacă economia americană s-a îmbunătăţit, relansarea nu este încă una generală", a anunţat Holcim într-un comunicat.
Pe ansamblul primelor şase luni, Holcim a realizat un profit net de 331 milioane de franci, cu 37,2 procente mai puţin decât în primul semestru al anului trecut, şi o cifră de afaceri de 10,902 miliarde franci, în creştere cu 8,1 procente în ritm anual. Analiştii intervievaţi de Reuters mizau, în medie, pe un profit net de 469 milioane franci şi o cifră de afaceri de 10,786 miliarde franci.
În România, divizia Holcim România SA deţine trei fabrici de ciment, în Turda (măcinare), Câmpulung şi Aleşd, 16 staţii ecologice de betoane şi cinci staţii de agregate.