Operatorul portuar Oil Terminal (OIL) a obţinut, în primele nouă luni ale anului, un profit net de 45,4 milioane lei, aproape dublu faţă de cel din acelaşi interval al anului trecut, în condiţiile în care veniturile din prestarea de servicii s-au ridicat la 349,7 milioane lei, în creştere cu 36,5%, potrivit raportului companiei publicat pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Cantitatea totală de produse derulate prin intermediul terminalului s-a majorat cu 24,9%, la 7.654 mii de tone, cea mai importantă creştere fiind în cazul cantităţii de ţiţei, ce s-a majorat cu 50,1%, până la 3.572 mii de tone, faţă de 2.380 mii tone în primele nouă luni ale anului trecut. Cantitatea de motorină a crescut cu 16,4%, la 3.246 mii tone, în vreme ce canitatea de produse chimice derulate prin operatorul portuar s-a diminuat uşor, la 479 mii tone.
De asemenea, pentru acest an ANRM a majorat tarifele de derulare a ţiţeiului şi produselor petroliere prin terminalul de la Marea Neagră cu 19,7%, faţă de cele de anul trecut.
Pe de altă parte, cheltuielile totale s-au ridicat la 301,3 milioane lei, în creştere cu 28,2% faţă de cele din intervalul ianuarie-septembrie 2023. Cheltuielile cu prestaţiile au fost de 132,3 milioane lei, cu 42,8% peste cele din primele nouă luni ale anului trecut, în vreme ce cheltuielile cu personalul au fost de 122,6 milioane lei, mai mari cu 121,6%.
Profitul din exploatare s-a ridicat la 61,2 milioane lei, cu 78,2% peste cel din primele trei trimestre ale anului trecut, rezultat ce a fost erodat de o pierdere din activitatea financiară de 8,3 milioane lei, provenită din cheltuielile cu dobânzile.
Cei mai mari clienţi ai Oil Terminal în primele nouă luni ale anului a fost OMV Petrom, cu o valoare facturată de 61,9 milioane de lei (17,6% din total), Oscar cu 59,2 milioane lei (16,8%) şi Lukoil Romania cu 26,4 milioane lei (12,1%).
În luna august, Oil Terminal si Euronova Energies au semnat un acord privind un parteneriat legat de construirea unui terminal de bitum. Oil Terminal va fi proprietarul şi operatorul terminalului, iar Euronova Energies va fi utilizatorul exclusiv al terminalului de bitum.
Statul Român deţine, prin Ministerul Energiei, 87,7% din operatorul portuar din Constanţa, a cărui evaluare bursieră se ridică la circa 380 milioane de lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.11.2024, 16:44)
n-ai fonduri de pensii, nu existi!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.11.2024, 19:36)
Nicio speranță în bine ! 7 administratori (de ce trebuie atâția??) care și-au dublat salariile!
La fel și conducerea executivă!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.11.2024, 19:59)
Corect! Nicio speranta dar profit dublu.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.11.2024, 20:02)
Putintica rabdare!
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.11.2024, 21:24)
La inceput nu se vede rugina!Îmi poți spune ceva de " performanța " Oil în ultimii 20 de ani ca să-ți spun de următorii 20 de ani!
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.11.2024, 21:36)
Crezi că și la anul tarifele vor crește cu 20% la venituri actuale de 349 mil? Deci care profit în anii urmatori?
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.11.2024, 22:09)
Cimpara tati medlife, aqvila, teraplast, arobs, , scolo e viitorul, de aia au p/e de o suta, o suta si ceva
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2024, 11:19)
Deci e ''de porc ''sa ai OIL...ok