Patronatele din transportul rutier au anunţat organizarea unui protest amplu la nivel naţional, pe data de 18 aprilie, fiind nemulţumite de faptul că Parlamentul, Guvernul şi Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) "nu au venit cu nicio soluţie pentru rezolvarea crizei pe segmentul RCA", respectiv să fie limitată creşterea preţurilor la poliţele de răspundere civilă auto la cel mult 50%.
Pe 17 martie a avut loc prima întâlnire comună la care au participat principalele organizaţii patronale din domeniul transportului, în urma căreia a fost stabilită data protestului din aprilie.
"Pe data de 23 martie vom avea a doua discuţie, iar până atunci vom vedea ce oraşe vom alege pentru desfăşurarea protestelor şi vom începe depunerea cererilor de autorizare", ne-a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).
Domnia sa ne-a explicat: "Doar la Bucureşti, în faţa Parlamentului, vrem să aducem 10.000 de maşini. Suntem hotărâţi să împânzim centura Capitalei cu camioane, iar în centrul oraşului să aducem autobuze, microbuze şi taxiuri, aşa cum ne permite Poliţia. (...) Domnul Negriţoiu trebuie să plece din fruntea ASF pentru că a căpătat o notorietate negativă chiar şi în cercurile internaţionale".
Vasile Ştefănescu susţine că transportatorii vor doar ca drepturile să le fie respectate, aşa cum se întâmplă în celelalte ţări din Uniunea Europeană, cu referire la "ţările capitaliste din Vest".
"Nu cerem vreo facilitate de la stat. Vrem să avem şi noi o protecţie prin această lege RCA. Autorităţile trebuie să înţeleagă faptul că aceste multinaţionale din asigurări câştigă bani la noi şi duc banii în afara ţării", ne-a mai spus domnul Ştefănescu.
Potrivit sursei citate, transportatorii vor organiza proteste în cel puţin 10-15 oraşe mari din ţară, printre care Bucureşti, Oradea, Arad, Satu Mare, Timişoara sau Constanţa.
"Nu plecăm din stradă dacă acest Guvern şi acest Parlament nu vin cu soluţii viabile până la protestul din aprilie. Nu mai au scuze că i-am luat pe nepregătite", a conchis Vasile Ştefănescu.
Patronatele din industria transporturilor rutiere solicită Parlamentului demiterea conducerii ASF şi numirea de urgenţă a altei conduceri, care să vină cu soluţii concrete pentru diminuarea tarifelor RCA la niveluri suportabile, atât pentru transportatori, cât şi pentru persoanele fizice, până la data protestului din 18 aprilie 2016.
"ASF susţine că nu au existat majorări ale tarifelor RCA în 2015, contrar dovezilor transmise de către asociaţiile patronale. Consiliul Concurenţei confirmă poziţia transportatorilor rutieri prin rezultatele anchetei realizate, constatând creşteri de 183% la transportul de marfă şi de 226% la transportul de persoane, chiar dacă există situaţii frecvente cu depăşiri de peste 300%", se arată într-un comunicat comun al transportatorilor rutieri.
Reprezentanţii transportatorilor afirmă că situaţia actuală va conduce la falimentul firmelor mici de transport rutier, care deţin peste 60% din piaţă, precum şi la migrarea firmelor de transport rutier în alte ţări.
Totodată, aceştia acuză că ASF a trimis în Parlament un nou proiect de lege RCA, fără a ţine cont "de aspectele fundamentale reclamate de transportatorii rutieri, respectiv creşterea aberantă a tarifelor".
Potrivit surselor citate, forma actuală a proiectului sprijină în mod clar interesele asigurătorilor, în detrimentul transportatorilor şi a celorlalte categorii de proprietari persoane fizice, obligaţi la achiziţia de poliţe RCA, motiv pentru care asociaţiile transportatorilor resping proiectul propus.
Proiectul de modificare a Legii RCA, prezentat în Parlament de Autoritatea de Supraveghere Financiară şi care prevede, printre altele, posibilitatea plăţii în rate a poliţelor, decontarea directă, dar cu titlu opţional, sau încheierea poliţelor RCA pe 12 luni, cu extindere automată la acelaşi asigurător (dacă nu se denunţă contractul), i-a revoltat pe transportatori. Aceştia au spus că propunerile ASF nu vor rezolva problemele sectorului şi că transportatorii vor fi în continuare fără nicio protecţie în faţa creşterii preţului la poliţele RCA.
Majorarea preţului la poliţele RCA a stârnit anul trecut nemulţumirea transportatorilor, care au protestat cu miile în faţa Guvernului. Negocierile din luna decembrie dintre reprezentanţii ASF, cei ai transportatorilor şi companiile de asigurări au condus la semnarea unui protocol care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50%, luându-se ca termen de referinţă tarifele practicate în iunie 2015, aceasta fiind una dintre măsurile asupra căreia s-a convenit că trebuie să fie implementată imediat pe piaţa de asigurări.
1. domnu Misu inapo la Ing ?
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2016, 08:04)
Acest personaj Mioritic cred ca e expert de dat cu firma-n gard ?
2. Hoti
(mesaj trimis de EU în data de 21.03.2016, 08:24)
e hotie pe fata, sa plece toti asiguratorii straini de unde au venit!
3. Negritoiu si Isarescu - tradare nationala
(mesaj trimis de Roman în data de 21.03.2016, 10:35)
Cum se ocupa Negritoiu de lobby-ul KPMG si VIG in Romania, numai Isarescu o face cu bancile. Chiar nu ia nici o autoritate vreo masura fata de cei doi lachei ai corporatiilor multinationale? Este incredibil!!!