• Partidul va marşa pe strategia "din poartă în poartă"
Cu toate că Partidul Social Democrat (PSD) se află în plin proces de pregătire a alegerilor locale, purtătorul de cuvînt al partidului, Bogdan Niculescu Duvăz, susţine că nu ştie care va fi bugetul de campanie. "Noi ştim sigur că acesta va fi mai mic decît în anii precedenţi", a declarat domnul Duvăz ieri, într-o conferinţă de presă, adăugînd că bugetele de campanie încă nu au fost stabilite. PSD a decis să renunţe la campania "absurdă" a afişelor stradale, optînd pentru varianta contactului direct cu electorii. Duvăz a explicat că nu este o problemă financiară, ci pur şi simplu conducerea partidului consideră că nu este eficientă. "Nu merită ca pentru 3-4% din alegători să împînzim toţi stîlpii din localităţi cu afişe", a explicat reprezentantul partidului de guvernămînt. Mai mult, domnia sa a afirmat că încă nu se cunosc tarifele practicate de canalele de comunicare, motiv pentru care nu şi-au fixat bugetele.
Potrivit purtătorului de cuvînt al PSD, România intră în normalitate, deoarece şi în Occident, partidele de stînga, care au mai mulţi membri şi simpatizanţi se bazează pe forţa lor organizatorică şi nu pe cea financiară. "Partidele de dreapta, care au puţini membri, sînt cele care apelează la serviciile companiilor de imagine şi a canalelor de comunicare", a explicat Bogdan Niculescu Duvăz.
Conducerea centrală a PSD a continuat, ieri, întîlnirile cu reprezentanţii din teritoriu, responsabili de campania pentru locale. Aceştia din urmă au confirmat faptul că partidul se va baza pe strategia "din poartă în poartă", urmînd să explice alegătorilor "realizările partidului". În toate oraşele unde PSD are primari, aceştia vor fi susţinuţi în continuare de partid, în lupta electorală. Oficialii PSD spun că finanţarea campaniei se va face din cotizaţii, deşi există probleme cu colectarea lor.