Compania Purcari Wineries (WINE) a raportat un profit net de 57,4 milioane lei, cu 10% sub rezultatul anului trecut, în vreme ce veniturile totale s-au ridicat la 382,5 milioane lei, în creştere cu 3% faţă de cele din 2023, conform raportulului emitentului publicat pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Evoluţia veniturilor s-a datorat creşterii cu 13% faţă de anul precedent pentru segmentul principal de vinuri. Ecosmart, compania Grupului specializată în reciclarea deşeurilor, care a generat venituri de 30 milioane lei anul trecut, nu a fost inclusă în rezultate, conform raportului.
Alexandru Filip, Director General Purcari Wineries, a spus: "Anul trecut a fost crucial pentru Purcari, punând bazele pentru creşterea sustenabilă a Grupului. Am finalizat tranziţia CEO-ului, am consolidat echipa de conducere şi am adoptat strategia «2x by 200», propunându-ne să dublăm afacerea până la bicentenarul companiei în 2027. De asemenea, am efectuat investiţii strategice pentru a întări traiectoria noastră de creştere.
Din punct de vedere operaţional, am obţinut rezultate puternice, marja brută apropiindu-se de 50% confirmând astfel atât atractivitatea comercială a produselor noastre, cât şi excelenţa în producţie. În acelaşi timp, rezultatele din 2024 includ şi câteva costuri excepţionale aferente construirii fundamentelor pentru viitoarea creştere, deconsolidarea Ecosmart şi ajustări specifice ale tratamentului fiscal ca urmare a schimbării auditorilor. Ajustate cu costurile de deconsolidare, EBITDA şi profitul net au atins 112 milioane lei şi 62 milioane lei".
Nivelul indicatorului EBITDA s-a ridicat la 107,4 milioane lei, cu 7% peste valoarea de anul trecut, în vreme ce marja EBITDA a fost de 28%, faţă de 27% în 2023. Marja profitului net a fost de 15%, cu două puncte procentuale mai mică decât cea din anul trecut.
În România, ce reprezintă 60% din vânzările totale, respectiv 222,2 milioane lei, brandurile Purcari şi Bardar au sustinut creşterea, înregistrând +17% şi +29% faţă de anul trecut. Vânzările totale au crescut cu +15% faţă de anul anterior, susţinute de volume mai mari şi creşteri selective ale preţurilor.
În Moldova veniturile obţinute de societate s-au majorat cu 8% faţă de anul trecut, cu o creştere susţinută de două cifre în trimestrul al patrulea, condusă de Purcari şi Cuza. În Bulgaria creşterea a fost de 30% faţă de anul trecut, determinată de continuarea expansiunii pe piaţă, o distribuţie mai largă şi creşterea gradului de conştientizare a brandului. Purcari a înregistrat o creştere de 2,5 ori faţă de anul trecut, în timp ce Bostavan a finalizat prima livrare în trimestrul al patrulea. În Polonia creşterea a fost de 4% faţă de anul precedent, într-un context al pieţei vinurilor sensibil la preţuri, punând mai mult accent pe valoare decât pe volum, conform raportului.
Victor Bostan deţine, prin Amboselt Universal, 20% din producătorul de vinuri din Republica Moldova, a cărui evaluare bursieră este de aproape 580 milioane de lei.
1. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 26.02.2025, 18:59)
...