Grupul Purcari a înregistrat în primele nouă luni din 2019 vânzări nete în sumă de 138,6 milioane lei, în creştere cu 22% faţă de perioada similară a anului precedent, principalele pieţe de desfacere care au contribuit cel mai mult la creşterea în cifre absolute fiind România (+25%), Moldova (+18%) şi China (+72%).
Creşteri de două cifre s-au înregistrat şi în Polonia, Ucraina şi Belarus, respectiv 19%, 21% şi 23%, conform unui comunicat remis Bursei de Valori Bucureşti.
Ca şi mix de produse, segmentul premium a continuat să înregistreze performanţe peste media pe întreg portofoliu, brandul Purcari înregistrând o creştere de 32% an la an, determinată în principal de continuarea dinamicii pozitive din România şi China. Bardar, brand-ul premium în segmentul brandy, de asemenea a continuat pe o traiectorie de creştere accelerată, de 25% anual.
În perioada ianuarie-septembrie 2019, profitul a fost de 29,411 milioane lei, faţă de 25,64 milioane lei în aceeaşi perioadă din 2018. Profitul din exploatare al Grupului a crescut cu 20% faţă de perioada anterioară, influenţat pozitiv de majorarea profitului brut şi de controlul cheltuielilor general-administrative, în pofida provizioanelor înregistrate.
EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) a atins nivelul de 46,2 milioane lei, în creştere cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, transmite comunicatul citat.
Cheltuielile de depreciere şi amortizare au crescut cu 57% an la an, datorită programului semnificativ de investiţii capitale, conceput pentru a corela capacităţile Grupului cu creşterea puternică de-a lungul anilor şi pentru a asigura o creştere durabilă în continuu. Cea mai mare parte a investiţiilor capitale este finanţată din împrumuturi bancare. Astfel, costurile de finanţare în cele 9 luni ale anului 2019 au crescut cu 61% faţă de perioada similară a anului precedent.
Acţiunile Purcari se tranzacţionează la Bursa de Valori Bucureşti din februarie 2018.