PWC: Produsele eco şi cele prietenoase cu mediul atrag tot mai mulţi consumatori

S.B.
Miscellanea / 9 august 2021

Produsele eco şi cele prietenoase cu mediul atrag tot mai mulţi consumatori

Mai mult de jumătate dintre consumatorii la nivel global au devenit mai interesaţi de produsele ecologice în timpul pandemiei, iar milenialii sunt cei mai atenţi la impactul pe care îl au deciziile lor de cumpărare asupra mediului, arată sondajul PwC Global Consumer Insights Pulse din luna iunie.

Este o schimbare de comportament de durată, produsă pe fondul pandemiei care le-a lăsat oamenilor mai mult timp la dispoziţie pentru a-şi analiza modul de viaţă şi implicaţiile pe care activităţile lor zilnice, inclusiv cumpărăturile, le au asupra mediului înconjurător. Această schimbare se observă dacă ne uităm comparativ la răspunsurile din ediţia 2019 a aceluiaşi sondaj. Înainte de pandemie, doar 35% dintre respondenţi alegeau produse sustenabile pentru a proteja mediul înconjurător, 37% căutau produse cu ambalaje prietenoase cu mediul (eco friendly) şi 41% evitau folosirea plasticului pe cât posibil. Ediţia din acest an arată o creştere între 10 şi 20 de puncte procentuale a răspunsurilor afirmative la fiecare dintre aceste întrebări.

În timp ce preocuparea pentru mediu a crescut vizibil în rândul milenialilor cu vârste între 27 şi 32 de ani (circa 60% fiind interesaţi de produse ecologice şi să cumpere de la companii care protejează mediul), cei din generaţia Z cu vârste între 23 şi 26 de ani sunt cei mai sceptici atunci când vine vorba despre sustenabilitate la cumpărături. Diferenţa de comportament dintre aceste generaţii ar putea fi explicată de percepţia celor mai tineri că este mai costisitor sau mai dificil să cumperi produse bio, sănătoase şi cu un impact minim asupra mediului. Cei mai interesaţi de transparenţa trasabilităţii şi a originii unui produs sunt milenialii "maturi", cu vârste cuprinse între 33 şi 36 de ani, aproape două treimi vrând să cunoască astfel de informaţii.

Deşi eco consumerismul este în mod clar în creştere, sondajul relevă că unii consumatori sunt sceptici şi nu cunosc sau nu cred în conceptul de cumpărături sustenabile invocând preţul mare, calitatea îndoielnică, disponibilitatea limitată sau lipsa timpului pentru a le căuta.

În concluzie, sondajul arată că producătorii şi retailerii nu ar trebui să supraestimeze această tendinţă. Deşi mai mulţi consumatori spun că sunt interesaţi de sustenabilitate, datele indică faptul că generaţia Z, în special, ar putea avea mai degrabă opinii favorabile mediului care de multe ori nu se traduc în cheltuieli pentru produse eco sau bio. Pe măsură ce companiile vor continua însă să ofere opţiuni eco şi bio mai accesibile şi mai practice, este posibil ca aspiraţia consumatorilor să se transforme în acţiune.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb