Raport PwC: consumatorii vor să aloce mai mulţi bani în acest an pentru călătorii şi bunuri neesenţiale

D.R.
Miscellanea / 5 iulie 2023

Raport PwC: consumatorii vor să aloce mai mulţi bani în acest an pentru călătorii şi bunuri neesenţiale

Aproape jumătate (46%) dintre consumatorii din întreaga lume cred că preţurile alimentelor vor continua să crească, potrivit sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023 din luna iunie.

Deşi, din cauza cheltuielilor mai mari cu produsele alimentare, consumatorii şi-au redus, de la începutul anului, cheltuielile neesenţiale, acum prevăd o creştere a acestora în perioada următoare. Astfel, mai mult de o treime (36%) dintre respondenţi spun că vor aloca mai mult pentru îmbrăcăminte şi produse de sănătate, frumuseţe, comparativ cu 28% şi 27%, în ultimele două sondaje.

"Consumatorii sunt pesimişti în privinţa evoluţiei preţurilor în următoarele şase luni, anticipând o continuare a scumpirilor, dar acum, comparativ cu sondajele anterioare când îşi exprimau intenţia de a economisi, îşi propun să aloce sume mai mari pentru alte cheltuieli, cum ar fi renovarea locuinţei şi călătorii. O tendinţă similară este observată şi în România, unde comerţul continuă să fie pe plus, de peste 5% în volum, în ciuda inflaţiei aflată încă la un nivel ridicat, de peste 10%, potrivit datelor publicate de INS în mai. Presiunea inflaţiei asupra veniturilor populaţiei este tot mai dificil de suportat şi, în acest context, guvernul României a stabilit ca prioritate pentru perioada următoare diminuarea preţurilor la anumite produse alimentare de bază, prin plafonarea adaosului comercial. Rămâne de văzut dacă această măsură va avea impactul scontat", a declarat Ruxandra Târlescu, Partener şi Leader pentru sectorul de Retail al PwC România.

Astfel, a crescut la nivel global numărul consumatorilor care vor să cheltuiască mai mult cu 7% pentru articole de îmbunătăţire a locuinţei. Majorarea preconizată a acestor cheltuieli este similară cu cea indicată pentru alte categorii, precum electronice de consum, echipamente sportive şi de fitness, divertisment acasă şi activităţi online.În acelaşi timp, mult mai mulţi consumatori, 44% (faţă de 30% în februarie) estimează creşterea cheltuielilor pentru călătorii, atât interne, cât şi internaţionale. Deşi peisajul comerţului electronic este în schimbare, pe fondul unei concurenţe crescute şi a unei scăderi a anumitor achiziţii discreţionare, jumătate dintre cei chestionaţi intenţionează să-şi majoreze cheltuielile online în următoarele şase luni, un salt semnificativ de la 43% în sondajul din februarie.

Această creştere este coerentă cu decizia consumatorilor de a face mai multe cumpărături la comercianţii cu amănuntul care oferă un serviciu de livrare eficient şi de a utiliza mai mult opţiunile "click-and-collect". Totuşi, 50% dintre respondenţi se aşteaptă să continue să facă cumpărături în magazinele fizice, confirmând apariţia consumatorului "phygital".

O constatare evidentă a sondajului PwC este că, din ce în ce mai des, consumatorii iau decizia de a evita comercianţii intermediari şi platformele de comerţ online şi de a cumpăra direct de la branduri. Majoritatea consumatorilor (63%) declară că au cumpărat produse direct de pe site-ul unui brand şi e de aşteptat ca acest număr să crească. Alţi 29% spun că, deşi nu au făcut-o încă, iau în considerare opţiunea direct to consumer (D2C). Aproape jumătate dintre consumatori spun că principalul motiv pentru care sunt atraşi de site-urile web D2C este autenticitatea produselor, în special atunci când fac cumpărături pentru îmbrăcăminte, produse electronice şi articole de înfrumuseţare şi îngrijire personală.

Opt din zece consumatori au spus că ar plăti cu până la 5% mai mult pentru bunul produs în mod sustenabil. Întrebaţi cât de mult ar plăti peste preţul mediu pentru o varietate de bunuri, cum ar fi alimentele produse local de fermieri, produse fabricate cu o amprentă de carbon mai mică şi articolele făcute la comandă sau personalizate, mai mult de patru din zece consumatori ar plăti cu până la 10% în plus, unul din zece spune că ar plăti până la 30%, iar aproape 7% că ar plăti chiar mai mult. Generaţia Millennials şi generaţia Z au fost cele mai dispuse să cheltuiască mai mult de dragul sustenabilităţii.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb