Reduceri de tarife pe litoralul românesc

Dan Nedelcu
Macroeconomie / 19 august 2011

Asociaţia de promovare turistică Litoral - Delta Dunării, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (F.P.T.R. - federaţie a hotelierilor), patronatele hotelierilor de pe litoral şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (A.N.A.T.) au lansat ieri, oficial, programul comun "Mini preţuri de vacanţă - Litoralul pentru toţi", ediţia de toamnă 2011. Corina Martin, preşedintele ANAT şi al Asociaţiei Litoral - Delta Dunării a declarat cu această ocazie: "Am reuşit să unificăm programele de promovare "O săptămână la mare" - susţinut până acum de FPTR şi "Litoralul pentru toţi" - susţinut de ANAT şi Asociaţia Litoral. Acordul semnat între cele trei entităţi prevede utilizarea în comun a denumirii "Litoralul pentru toţi", precum şi utilizarea unitară a aceloraşi tarife în cadrul lui".

Ediţia de toamnă a programului, care se va derula în perioada 1 septembrie - 15 octombrie, va cuprinde, pentru un sejur standard de 6 nopţi, o ofertă de 6.000 locuri de cazare în 55 - 60 de unităţi hoteliere de 1 - 5 stele, de pe întreg litoralul românesc (cu excepţia staţiunii Costineşti). Oferta se adresează atât turiştilor români, cât şi celor străini. Până acum s-au înscris în program 35 de hoteluri. Biletele sunt puse în vânzare de 70 de agenţii de turism din toată ţară, exclusiv membre ANAT, la preţuri care pornesc de la 179 lei/ cameră/ noapte (aproximativ 7 euro pentru un confort de 1 stea, fără mic dejun), până la 22 euro euro/ cameră/ noapte (5 stele, cu mic dejun inclus), în condiţiile în care în vârf de sezon cele mai mari preţuri au ajuns şi până la 100 euro/ noapte.

"Dacă până acum nu era inclus micul dejun în ofertă, începând cu 1 septembrie a fost introdusă şi această opţiune în grila tarifară a programului. Totodată, pachetul promoţional mai cuprinde un voucher de atracţii (care reprezintă singura ofertă de acest tip din ţară) ce permite intrarea gratuită la unul dintre obiectivele de interes turistic din Constanţa: Acvariu, Muzeul de Istorie şi Arheologie sau Muzeul de artă Populară", a mai spus Corina Martin.

Listele cu structurile de cazare înscrise în program şi agenţiile care vând acest program se găsesc pe site-urile programului - anat.ro/minipreţuri/litoral, asociaţia-litoral.ro, fptr.org şi anat.ro.

Preşedintele asociaţiei patronale Mamaia, Nicolae Bucovală a precizat că deja prima serie a programului "Litoralul pentru toţi" este aproape vândută.

Discuţii pentru reducerea tarifelor CFR spre litoral în extrasezon

Mohammad Murad, preşedintele F.P.T.R., a declarat la rândul său: "Ne vom situa la 30% din preţurile practicate în iunie şi la 50% - 60% faţă de cele practicate în vârf de sezon, la aceeaşi calitate a serviciilor. Astfel, la preţul de 2 nopţi din timpul sezonului de vârf, un turist se poate caza acum 6 nopţi. Litoralul românesc se situează cu 30% sub preţurile practicate în Bulgaria şi sub 60% de cele practicate în Turcia, dacă se compară hotelurile din aceeaşi categorie de confort. Acum suntem pregătiţi să demarăm discuţiile pentru reducerea cu până la 50% a tarifelor pe CFR pentru turiştii cu posibilităţi financiare limitate, care se înscriu în programul "Litoralul pentru toţi", pentru că aşa se procedează în toată lumea civilizată unde parteneriatul stat - privat funcţionează în interes naţional.

Corina Martin a adăugat că acest program nu este unul care să aducă profit ci este destinat îmbunătăţirii imaginii litoralului românesc, de a obişnui turistul român să profite şi în afara sezonului de vârf de litoral, atâta timp cât vremea favorabilă o permite. Din punctul meu de vedere, ţinând cont de capacitatea de cazare existentă, litoralul este prima destinaţie turistică a României, a doua fiind Valea Prahovei. Oficial, litoralul nostru are 124.800 locuri de cazare clasificate de Ministerul Turismului. Dar dacă se iau în considerare şi capacităţile de cazare neclasificate (dar legale, cum sunt de exemplu apartamentele de vacanţă), precum şi particularii se mai adaugă încă cel puţin 100.000 locuri neoficiale.

Pe de altă parte, "Litoralul pentru toţi" nu este nici un program social, aşa cum a demarat el la începutul anilor 2000. De când se ocupă Asociaţia litoral de el nu mai poate fi considerat astfel, pentru că "Litoralul pentru toţi" se adresează inclusiv turiştilor străini. De aceea am muncit foarte mult la promovarea litoralul românesc, dar şi hotelierii trebuie să dea dovadă de flexibilitate, pentru că pentru un om de afaceri aceasta este esenţială".

Prezenţa la conferinţa de lansare a programului, Anca Nedea - directorul general al hotelului "Iaki" şi noul ofiţer de presă al Asociaţiei patronale Mamaia a declarat: "Anul acesta, din disperare, dar şi din logica lucrurilor s-au întâmplat foarte multe lucruri bune în organizarea patronatelor şi activităţii hotelierilor. Dacă vom continua să investim numai cu gândul la vârful de sezon vom avea tot o singură lună de business estival. Trebuie să facem în aşa fel încât în aprilie să fim cu toţii pregătiţi de startul noului sezon. Trebuie să fim proactivi, altfel ieşim de pe piaţa turistică".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb