Comisia Europeană va solicita explicaţii guvernului de la Paris în legătură cu decizia de repatriere a unei părţi din producţia realizată de constructorul auto "Renault" în Slovenia, potrivit anunţului făcut, vineri, de executivul de la Bruxelles, care se teme că în acest caz este vorba de protecţionism.
"Vom cere explicaţii autorităţilor franceze", a declarat Jonathan Todd, purtătorul de cuvânt al Comisiei, pe probleme de concurenţă.
Vineri, secretarul de stat francez pentru Industrie, Luc Chatel, a anunţat că "Renault" va repatria o parte din producţia realizată în exterior, după ce a primit ajutor de stat în schimbul promisiunii de a nu închide vreo fabrică din Franţa. Compania a mai promis să nu facă disponibilizări pe plan local.
La rândul său, "Renault" SA a anunţat că va repatria producţia modelul Clio II, fabricat până acum în Slovenia. Acesta va fi produs la uzina "Renault" din Flins (la vest de Paris), unde este fabricat, în prezent, modelul Clio III. În urma repatrierii producţiei, vor fi create aproape 400 de locuri de muncă la uzina franceză.
Preşedintele Franţei, Nicolas Sarkozy, a dat asigurări că fabrica din Slovenia nu va fi afectată de disponibilizări, iar subsidiara locală a "Renault" a precizat că decizia de repatriere a fost luată întrucât producţia de aici nu a putut să se ridice la nivelul cererii pentru Clio II.
"Uimitor în acest caz este faptul că Luc Chatel a făcut o declaraţie care are legătură directă cu un plan al constructorului francez de automobile", a mai spus Jonathan Todd, adăugând că acest lucru este, în opinia sa, în contradicţie cu scrisoarea pe care Chatel a trimis-o, anul acesta, comisarului european pentru Concurenţă, Neelie Kroes. Potrivit spuselor lui Todd, scrisoarea menţiona: "Nu există nicio legătură între ajutorul pentru sectorul auto şi localizarea producţiei de maşini".
Luna trecută, "Renault" anunţa că profitul său net a scăzut cu 78% în 2008, ca urmare a declinului sever al cererii globale de autoturisme, în contextul crizei financiare.