"Renault" SA, al doilea producător auto din Franţa, va încerca să realizeze economii de 1,5 miliarde euro (2,10 miliarde dolari) anul acesta, printr-o cooperare mai strânsă cu partenerul său nipon de alianţă, "Nissan Motor" Co., cele două societăţi încercând să facă faţă declinului pieţei automobilelor.
Cele două companii, care sărbătoresc, în 2009, zece ani de parteneriat ("Renault" controlează 44% din "Nissan"), au estimat că vor realiza economii de 363 milioane de euro prin împărţirea instalaţiilor de producţie şi logistică. Alte economii, în valoare de 289 milioane de euro, ar urma să rezulte de pe urma producerii în comun de motoare, 279 milioane de euro prin utilizarea de platforme şi componente comune, şi 157 milioane de euro prin achiziţionarea în comun de materii prime şi servicii. În plus, părţile vor realiza economii la o serie de activităţi, precum vânzări şi marketing, cercetare şi tehnologie.
Vânzările cumulate ale grupului "Renault-Nissan" au crescut de la 4,9 milioane de unităţi în 1999, primul an al parteneriatului lor, la 6,9 milioane de unităţi în 2008, ceea ce face din "Renault-Nissan" al treilea constructor auto mondial