Încrederea consumatorilor din SUA a crescut în decembrie la cel mai ridicat nivel din ultimele cinci luni, americanii devenind din ce în ce mai optimişti cu privire la condiţiile actuale şi viitoare de afaceri, precum şi cu privire la piaţa muncii, ceea ce ar putea ajuta la susţinerea economiei la începutul anului viitor, transmite Reuters.
Creştere încrederii raportată miercuri de Conference Board a avut loc la toate grupele de vârstă şi nivelurile de venituri ale gospodăriilor.
Deşi consumatorii au continuat să-şi facă griji cu privire la inflaţie, mulţi plănuiesc să cumpere vehicule cu motor, case şi electrocasnice majore, cum ar fi frigidere şi uscătoare de rufe în următoarele şase luni.
Indicele de încredere a consumatorilor al Conference Board a crescut la 110,7 în această lună, cea mai mare valoare din iulie, de la nivelul de 101,0 revizuit în scădere în noiembrie.
Economiştii chestionaţi de Reuters au estimat că indicele va creşte la 104,0, de la nivelul 102,0 raportat anterior.
Creşterea încrederii a fost cea mai mare în rândul gospodăriilor din grupa de vârstă 35-54 de ani şi cu venituri anuale de cel puţin 125.000 de dolari.
Indicele situaţiei actuale, bazat pe evaluarea consumatorilor cu privire la condiţiile actuale de afaceri şi de pe piaţa muncii, a crescut la 148,5, de la 136,5 luna trecută.
Indicele de aşteptări, bazat pe perspectivele pe termen scurt ale consumatorilor pentru venituri, afaceri şi condiţiile pieţei muncii, a crescut la 85,6, de la 77,4 în noiembrie.
Percepţiile consumatorilor cu privire la o probabilă recesiune în următoarele 12 luni au fost cele mai scăzute din acest an, deşi două treimi consideră că poate avea loc o scădere în 2024.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.12.2023, 07:55)
dupa ce costul vietii a crescut cu 50= 100%...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.12.2023, 10:10)
si somajul se ridica din minime…
s c c r e t
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.12.2023, 11:32)
chiar acum citesc o carte "ahead of the curve", e un studiu facut acolo dc prezice ceva sau nu acest sentiment/incredere a consumatorilor. se pare ca nu. el creste cand consumul e sus si scade cand consumul scade. deci nu ar fi, luat singular, concludent.
ce se vede, la noi, e o incetinire a consumului, de exemplu ca tot vorbim de carti, sunt reduceri peste tot chiar si -70%. la utilajele agricole, si tractoare la fel am vazut reduceri mai nou(si normal dc te uiti la situatia fermelor de anul asta, multe aproape de insolventa), la lidl am fost ieri, nu cozi nu inghesuiala obisnuita de sarbatori, aproape ca o zi normala.
La astea adaugi cifrele statistice care vin tot putin mai slabe, si, da, nu stiu daca scaderea dobanzilor la bancile centrale va veni la timp sa ne salveze de o recesiune , sa speram fara criza finaciara.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.12.2023, 12:58)
dar pe strada nu poti merge de masini si parcarile s ochi.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.12.2023, 14:51)
asa e. plus claxoane.
cea mai asteptata recesiune din istorie, care s-ar putea sa nici nu mai vina. sau sa vina. habar n-am