Compania italiană "Fiat" SpA, cea mai mare din ramura industrială a ţării, a revenit la profit în ultimul trimestru din 2005, ca o consecinţă a planului de restructurare aplicat de directorul executiv Sergio Marchionne. Planul a presupus disponibilizări şi creşterea vînzărilor, şi a reuşit să pună capăt unui număr de 17 trimestre succesive cu pierderi pe segmentul auto. Profitul net al companiei a însumat 38 de milioane de euro (46 milioane de dolari) în ultimele trei luni din 2005, comparativ cu pierderile de 550 milioane de euro aferente ultimelor trei luni din 2004. Vînzările companiei au sporit cu 7,5%, la 13,1 miliarde de euro. "Fiat Auto" a înregistrat un profit operaţional de 21 milioane de euro, în vreme ce vînzările sale au sporit cu 6,6%, la 6,2 miliarde de euro.
De menţionat că Sergio Marchionne a eliminat jumătate din forţa de muncă de care dispune societatea pe teritoriul Italiei, reducînd costurile cu peste 500 de milioane de euro. Totodată, oficialul companiei a accelerat introducerea noii versiuni a modelului Punto, în luna septembrie. Astfel, a recuperat cota de piaţă pierdută.
În august 2005, compania a anunţat că va investi 10 miliarde de euro în divizia auto, urmînd să construiască 20 de modele noi în perioada 2006-2008.