Banca americană Citigroup Inc. a raportat, ieri, rezultate financiare peste aşteptări pentru trimestrul al doilea, în baza veniturilor din oferta publică iniţială (IPO) a platformei electronice de tranzacţionare a bondurilor Tradeweb.
Banca a anunţat un profit de 4,79 miliarde de dolari, cu 7% mai mare faţă de trimestrul al doilea din 2018.
Câştigul pe acţiune a fost de 1,95 dolari, mai mare cu 20% faţă de anul anterior. Analiştii aşteptau un profit de 1,80 dolari/titlu, iar dacă se exclude impactul IPO, profitul a fost de 1,83 dolari/acţiune.
Vânzările băncii au sporit cu 2%, la 18,76 miliarde de dolari. Analiştii preconizau 18,5 miliarde de dolari.
Câştigul brut obţinut din IPO-ul Tradeweb a fost de 350 milioane de dolari.
Veniturile obţinute de Citigroup din tranzacţii s-au redus cu 5%, la 790 de milioane de dolari, din cauza declinului de pe segmentul transferurilor cu acţiuni. Veniturile din tranzacţiile cu produse cu venit fix au crescut cu 8%, la 3,32 miliarde de dolari. Pe segmentul de investment banking, veniturile băncii s-au diminuat cu 10%, la 1,28 miliarde de dolari.
Pe segmentul de consum, Citigroup şi-a majorat veniturile cu 3%, la 8,5 miliarde de dolari.
"Am navigat cu succes într-un mediu incert, prin executarea strategiei noastre, prin realizarea de cheltuieli în mod disciplinat, prin creditare şi gestionarea riscurilor", a declarat Michael Corbat, directorul executiv al băncii.
Banca şi-a redus cheltuielile cu 2% în perioada de raportare, la 10,5 miliarde de dolari.
Citigroup este prima bancă americană majoră care a raportat rezultatele pe trimestrul al doilea din 2019.