Richemont, companie elveţiană producătoare de bijuterii şi ceasuri de lux, a decis să cumpere marca italiană de bijuterii Buccellati, urmărind astfel să-şi extindă portofoliul exis-tent, care cuprinde brandurile Cartier şi Van Cleef & Arpels, potrivit Bloomberg.
Producătorul elveţian de articole de lux a cumpărat brandul din Milano de la Gangtai Group Corp., societate chineză de investiţii, iar preţul afacerii nu a fost dezvăluit. Achiziţia nu va avea un impact semnificativ asupra rezultatelor operaţionale ale Richemont în anul fiscal curent, potrivit anunţului făcut vineri de compania din Geneva.
Luca Solca, analist la Sanford C. Bernstein, estimează că preţul plătit pentru brandul italian este sub cele 230 de milioane de euro (250 de milioane de dolari) pe care le-a plătit compania chineză pentru achiziţia Buccellati, în urmă cu câţiva ani.
Tranzacţia consolidează poziţia Richemont pe piaţa bijuteriilor de brand. Bijuteriile au devenit mai importante pentru compania elveţiană, deoarece s-au dovedit a fi un sector mai rezistent decât cel al ceasurilor în vremuri în care economia încetineşte. Richemont şi-a consolidat divizia de profil, după ce Cartier a lansat linii noi, precum Clash, pentru a atrage milenialii către acest brand.
"Buccellati este un brand cu o moştenire solidă, care poate beneficia de pe urma experienţei şi amplorii Richemont în sectorul bijuteriilor", a declarat analistul de la Bernstein.
Buccellati, care celebrează anul acesta o sută de ani de existenţă, mai produce ceasuri şi argintărie, utilizând tehnici din perioada Renaşterii. Diverse brăţări din colecţia sa sunt inspirate de nobilii din istoria europeană, precum Brăţara Caterina, care are o suprafaţă ca un fagure din aur şi diamante ce reproduce rochia de mătase alb-galbenă din secolul al XVI-lea purtată de Catherina de Medici la nunta sa cu Regele Henric al II-lea al Franţei (aşa cum apare într-un tablou).
Anul trecut, publicaţia italiană Corr-iere della Sera scria că brandul italian a avut vânzări de 50 de milioane de euro în 2017.