România TV şi Realitatea TV, somate să nu mai difuzeze spoturi de promovare a social-democraţilor

Ziarul BURSA #Media-Advertising / 6 martie 2013

România TV şi Realitatea TV, somate să nu mai difuzeze spoturi de promovare a social-democraţilor

CNA a decis, ieri, să someze televiziunile România TV şi Realitatea TV să nu mai difuzeze spoturi de promovare a social-democraţilor europeni, întrucât legislaţia audiovizualului interzice difuzarea publicităţii politice în afara campaniei electorale. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de ieri, mai multe spoturi publicitare de promovare a unor lideri social democraţi europeni, în care apărea inclusiv premierul Victor Ponta. Aceste spoturi au fost transmise la cele două televiziuni pe 1, 2 şi 3 martie.

După vizionarea spoturilor respective, atât Lorand Turos, cât şi Narcisa Iorga, membri ai CNA, au spus că, în mod evident, aceste spoturi reprezintă "publicitate politică", iar legislaţia audiovizualului interzice difuzarea spoturilor de publicitate politică în afara campaniei electorale.

Monica Gubernat, un alt membru al CNA, a spus că aceste spoturi reprezintă "o campanie de informare a ceea ce înseamnă social-democraţie", iar prin intermediul acestora telespectatorii nu sunt invitaţi să voteze cu un anumit om politic sau partid politic. Cristina Trepcea, membru al CAN, a menţionat: "Este vorba eventual de o direcţie de gândire, nu se încadrează după părerea mea la publicitate politică. Nu este însă asumată ca publicitate, nu este între cartoane, nu e semnalată".

În schimb, Narcisa Iorga a fost de părere că, în mod clar, au fost promovate un curent politic şi mai multe personalităţi politice, din România şi din străinătate. Ea a amintit că, pe 23 iunie 2009, CNA a analizat o situaţie similară şi a somat mai multe posturi TV care au difuzat un spot de promovare a evenimentelor dedicate Zilei Tineretului, organizată de Ministerul Tineretului şi Sportului, în care apărea Monica Iacob Ridzi, ministrul de resort la momentul respectiv.

Totodată, Iorga a făcut referire la numeroasele sancţiuni aplicate de CNA postului OTV, care a promovat PPDD în afara campaniei electorale.

Pe de altă parte, atât reprezentanta postului România TV, Roxana Niculescu, cât şi cea a postului Realitatea TV, Mura Frânculescu, au precizat că aceste spoturi nu se mai difuzează în prezent.

Totuşi, Narcisa Iorga a propus ca CNA să someze posturile România TV şi Realitatea TV să intre în legalitate, fapt care înseamnă că acestea nu mai pot difuza spoturile respective decât în condiţiile legislaţiei audiovizualului.

Spoturi de promovare a social-democraţiei au fost difuzate de cele două televiziuni, dar au apărut şi pe site-uri. În cadrul acestor clipuri apăreau preşedintele Franţei Francois Hollande, premierul Victor Ponta, Martin Schulz, preşedintele Parlamentului European, fostul premier britanic Tony Blair, actualul vicepreşedinte BEI Mihai Tănăsescu, dar şi directorul SRI George Maior.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb