Şantierul Naval Orşova (SNO) a raportat un profit net preliminar de 5,9 milioane lei, în creştere cu 71,9% faţă de cel din anul anterior, în vreme ce afacerile s-au menţinut la aproape 100 milioane lei, conform raportului constructorului de nave fluviale publicat, ieri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Anul trecut, la sediul principal al societaţii au fost finalizate şi livrate clienţilor externi un număr de cinci nave, respectiv un tanc de 135 metri lungime, două tancuri de 110 metri lungime, o navă tip container de 86 metri lungime şi un pasager de 80 metri lungime. Cumpărătorul a fost firma olandeză Rensen-Driessen Shipbuilding din Olanda, livrăriile fiind făcute în portul Rotterdam.
Cheltuielile totale s-au ridicat la 93,4 milioane lei, cu 3% sub cele din anul anterior. Cheltuielile privind stocurile au fost de 31,4 milioane lei, în scădere cu 27,5%, în vreme ce cheltuielile cu beneficiile angajaţilor s-au ridicat la 34,8 milioane lei, cu 14,4% mai mari decât cele din anul 2023. Rezultatul operaţional a fost de 6,6 milioane lei, cu 85% mai mare decât cel din anul anterior, în vreme ce din activităţi financiare societatea a înregistrat un câştig de 0,94 milioane lei, aproape de trei ori mai mare decât cel din 2023.
Anul trecut, Sea Container Services şi SIF Muntenia (actuala Longshield Investment Group) au derulat o ofertă de preluare în urma căreia au ajuns la o deţinere concertată de 94,1% din producătorul de nave fluviale, sub pragul de 95% care le-ar fi permis delistarea Şantierului Naval Orşova. Cele două entităţi încheiaseră un acord de cooperare până la finele lunii aprilie a acestui an, astfel încât au fost eligibili să lanseze oferta, probabil cu scopul de a delista compania.
Evaluarea bursieră a producătorului de nave fluviale din Orşova se ridică la circa 78 milioane de lei.
Opinia Cititorului