Şantierul Naval Orşova (SNO) a raportat, pentru primele nouă luni ale anului, un profit de 5,6 milioane lei, cu 41,2% peste cel de la finele lunii septembrie 2023, în condiţiile în care cheltuielile s-au diminuat într-un ritm mai accelerat decât veniturile, după cum reiese din raportul constructorului de nave fluviale publicat, ieri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
"În cele nouă luni ale anului 2024, la sediul principal al societaţii, au fost finalizate şi livrate clienţilor externi un număr de cinci nave, respectiv un tanc de 135 metri lungime, două tancuri de 110 metri lungime, o navă tip container de 86 metri lungime şi un pasager de 80 metri lungime; în perioada corespunzătoare a anului precedent au fost finalizate şi livrate tot cinci nave", se arată în raport.
Potrivit documentului, nava tip container de 86 metri lungime, deşi a fost finalizată în primele nouă luni ale anului, transferul dreptului de proprietate s-a făcut la sosirea în Rotterdam, dar recunoaşterea venitului a avut loc în luna octombrie 2024, în conformitate cu clauzele contractuale.
În primele nouă luni ale anului, veniturile operaţionale ale companiei s-au ridicat la 72,4 milioane lei, cu 11,8% sub cele din acelaşi interval al anului trecut, în vreme ce cheltuielile operaţionale au fost de 66,1 milioane lei, în scădere cu 15% comparativ cu cele din perioada ianuarie-septembrie 2023. Cheltuielile privind stocurile s-au diminuat cu 39,5%, până la 22,5 milioane lei, în vreme ce cheltuielile cu beneficiiilor angajaţilor s-au menţinut relativ stabile, la 24,8 milioane lei.
În aceste condiţii, Şantierul Naval Orşova a obţinut, în primele nouă luni ale anului, un profit din exploatare de 6,32 milioane lei, cu 48,3% peste cel de la finele lunii septembrie 2023, rezultat la care s-a adăugat un câştig din activităţi financiare de 0,68 milioane lei.
Săptămâna trecută, compania a încheiat două contracte pentru construcţia şi livrarea a două nave fluviale către compania olandeză Rensen-Driessen Shipbuilding, în valoare de 8,58 milioane de euro.
Pentru acest an, Şantierul Naval Orşova şi-a bugetat venituri din exploatare de 102,4 milioane lei, uşor peste cele din anul trecut, de 99,8 milioane lei, şi un profit din exploatare de 5,77 milioane lei, cu 61,8% mai mare decât cel din 2023.
În luna februarie, Sea Container Services şi SIF Muntenia (actuala Longshield Investment Group) au derulat o ofertă de preluare în urma căreia au ajuns la o deţinere concertată de 94,1% din producătorul de nave fluviale, sub pragul de 95% care le-ar fi permis delistarea Şantierului Naval Orşova. Cele două entităţi încheiaseră un acord de cooperare până la finele lunii aprilie a acestui an, astfel încât au fost eligibili să lanseze oferta, probabil cu scopul de a delista compania.
Evaluarea bursieră a producătorului de nave fluviale din Orşova se ridică la circa 85 milioane de lei.
1. OPINIE
(mesaj trimis de MICUTZU în data de 12.11.2024, 07:43)
Succes SNO, mult succes conducerii executive pentru tot ceea ce face, mult succes angajatilor (circa 350). Sa cunoasca toata lumea ca exista productie, si nu numai atat, productie care toata merge la export. Acest lucru inseamna ca in tara asta vin bani, bani munciti, asa ca Romania are viitor si inca mai are specialisti. Marea reindustrializare a lui Ciolacu a inceput demult la SNO! Bravo SNO!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.11.2024, 12:04)
bine spus "demult"! :))
Ciolacul nici macar nu are habar ce se intampla cu preturile cand inflatia creste, daramite de planuri marete de reindustrializare!
hai sa fim putin decenti in zona asta de comentarii
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.11.2024, 19:16)
este un miracol ca inca mai avem cate o insula de cunostinte industriale avansate