• Cererea este mai puternică în afara Europei
Grupul auto francez "Renault" raportează scăderea vânzărilor sale în primul semestru din 2006, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2005, evoluţia rezultatelor acestuia fiind, însă, neuniformă la nivel mondial. Grupul şi-a diminuat vânzările cu 3,2% în perioada analizată, la 1.315.351 unităţi. Pe piaţa europeană, livrările "Renault" au totalizat 951.339 vehicule, mai puţin cu 7,6% faţă de anul anterior. În pofida rezultatelor menţionate, "Renault" raportează vânzări solide pentru modelul Clio III, lansat în septembrie 2005 şi votat drept "Maşina anului 2006". Clio a rămas cel mai bine vândut model, pe segmentul său, în Europa, unde au fost distribuite 250.955 astfel de autoturis-me.
În afara Europei, "Renault" şi-a majorat vânzările cu 10,6% în primul semestru, comercializând 364.012 unităţi. Vânzările din afara Europei au contribuit cu 28% la volumul total al livrărilor "Renault", cu 4% mai mult faţă de primul semestru din 2005. Vânzările au sporit în regiunile din afara Europei datorită celor trei mărci ale grupului: Renault, Dacia şi Samsung.
Ca valoare, vânzările grupului francez au totalizat 21,547 miliarde de euro în semestrul întâi din 2006, în creştere cu 0,4% faţă de anul precedent. Divizia de automobile a contribuit cu 20,560 miliarde de euro la rezultatul menţionat, adică cu 0,2% mai mult decât în 2005. Profitul net înregis-trat de "Renault" a însumat 1,627 miliarde de euro (6,34 euro/acţiune), faţă de 2,170 miliarde (8,52 euro/acţiune) în 2005.