Cancelarul în exerciţiu german Olaf Scholz, care se află în campanie în vederea unei realegeri, cere introducerea unei prime europene la cumpărarea de vehicule electrice - după ce Guvernul său a desfiinţat brutal o primă de acest fel în ţară, care a provocat o prăbuşire a vânzărilor -, în contextul în care industria automobilului din Germania întâmpină dificultăţi în a trece la maina cu baterie, relatează AFP.
"Avem nevoie de stimulente la cumpărarea de maşini electrice, sub forma unei prime auropene sau unei susţineri directe a maşinilor electrice fabricate în Germania", a scris marţi pe reţele de socializare Scholz, după o vizită la o fabrică a constructorului american Ford, la Koln.
Politica economică se află în centrul campaniei în vederea alegerilor legislative anticipate prevăzute la 23 februarie într-o Germanie afectată de o economie atonă şi în care modelul său industrial, în care industria auto este un pilon, este pus sub semnul întrebării, scrie AFP.
Perspectivele sunt extrem de sumbre pentru producătorii auto germani, afectaţi de costuri mari, o scădere a cererii şi o concurenţă tot mai mare a Chinei.
În urmă cu un am, Guvernul lui Olaf Scholz a pus în mod prutal capăt primelor la cumpărarea vehiculelor electrice - cu scopul de a face economii la buget -, provocând o prăbuşire a vânzărilor în ţară şi frîmântări în rândul majorităţii producătorilor europeni .
După ce producătorii auto au investit miliarde în sectorul electric, Guvernul este necesar să facă "ceea ce credem noi că este necesar în privinţa susţinerii" pentru a consolida trecerea la maşinile electrice, le-a spus muncitorilor fabricii Ford Scholz, potrivit AFP.
"Vrem ca toată Europa să facă un efort", a subliniat el.
O primă europeană la cumpărare ar fi "bineînţeles" cea mai bună soluţie, consideră el.
Altă posibilitate ar fi un ajutor al Guvernului german, în urma aprobării autorităţilor europene, "care să se concentreze asupra a ceea ce se produce aici", a adăugat el.
Un astfel de model există în Franţa, unde prime la cumpărarea de maşini electrice se plătesc după o serie de criterii de mediu, care ţin cont totodată de producţie şi transport.
Maşinile electrice produse în China cu electricitate pe bază de carbon sunt excluse de la acest dispozitiv, menţionează AFP.
Un simbol al dificultăţilor industriei germane a automobilului, Volkswagen (VW), primul producător european de automobile, se gândeşte să închidă instalaţii în Germania pentru prima oară în istoria sa.
Ford, al cărui sediu european se află în Germania, a anunţat recent un plan de desfiinţare a 2.900 de locuri de muncă în Germania până în 2027.
1. Un prost
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 10:49)
Cu suventii nu va reusi sa acopere lipsa de competitivitate a industriei Germane. Ne va pune pe toti sa platim pentru a ascunde incompetenta lui. Nemtii au avut industrie dar un prost a stricat-o.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 11:11)
Merkel, prin încrederea pe care i-a acordat-o lui Putler.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 12:43)
Da, dar o sa avem masini electrice misto - unde e problema?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 11:16)
Competivitatea ecomomica a UE,
e kaput,
sanse minime de redresare
2.1. esti competiv :) (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 11:25)
Daca ai sti sa scrii te-as ierta dar asa...
Lasa ca e Rusia pe cai mari...
Rupe la democratie si competitivitate
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 12:54)
Iar cu cu texte jenante,
rusofobule
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 14:13)
Toți românii sunt rusofobi.
3. Ciudat
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 11:17)
Ciudat.. .Ursula spunea ca vrea sa introduca niste taxe in plus din motive de Green Deal.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 11:28)
Societate de consum, masinile sunt facute sa nu tina mai mult de 3 ani...
Daca se introduce o prima, sa fie pentru cei cu venituri mici si medii, care nu-si cumpara masini de peste 40 000 de euro.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 11:33)
Sunt mașini cu garanție de 10 ani. Depinde ce fel de client ești. Cu capul în pungă?
4.2. Prima va majora pretul (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 12:52)
Prima va majora pretul ca la panouri solare. Adica o primesti dar nu te vei bucura de ea, vei plati la fel. Au grija baietii
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 13:51)
“în a trece la maina cu baterie,
sub forma unei prime auropene,
afectată de o economie atonă,
a pus în mod prutal”:-)
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 17:23)
Oare daca baga iar prima asta se vor lasa din nou o multime pacaliti si le vor cumpara? Parleala e dubla si fiindca dupa ce le ai rulat chiar si putini km nu ma poti sa le revinzi nicicand, ramai cu spanacul in curte :) :)
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2024, 21:35)
Prima din România e pe maxime în UE. Deci când va "băga", românii vor avea ce au și acum. Mașinile electrice nu-s pt. români, n-avem infrastructură de încărcare, iar clienții vizați locuiesc la bloc. E misiune imposibilă.
Cei care au case și fotovoltaice și-au cumpărat tesle chinezești deja.