Actualizare 13:23 Volkswagen: Un nou motor produs conform standardelor Euro5 ar putea fi echipat cu softul care falsifică testele
Un purtător de cuvânt al Volkswagen a anunţat azi că versiunile mai noi ale motoarelor diesel VW ar putea fi echipate cu "dispozitive defecte" care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante, transmit site-ul thelocal.de şi DPA.
În 15 octombrie, grupul german a anunţat că va rechema la service, în Uniunea Europeană, 8,5 milioane vehicule cu motoare diesel echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante. Vehiculele se găsesc în toate cele 28 de state membre ale UE, iar reparaţiile, care vor începe din ianuarie 2016, vor fi gratuite. VW va analiza ce tipuri de motoare EA 189 (pe modelele Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda ) sunt afectate şi a dat asigurări că ultima generaţie de motoare - EA 288 - introduse pentru a înlocui motoarele EA 189 - nu este echipată cu acel soft.
Purtătorul de cuvânt al VW a declarat că primele versiuni ale motoarelor EA 288, produse conform standardelor Euro5, ar putea fi de asemenea echipate cu acel soft. Din 2012, maşinile VW au fost echipate cu motoare EA 288, inclusiv popularul model Golf.
"Examinăm cu mai multă atenţie aceste probleme", a explicat purtătorul de cuvânt, fără a preciza care ar putea fi numărul vehiculelor care ar putea fi echipate cu aceste motoare.
-----------
Volkswagen ar putea fi nevoit să pună deoparte o sumă mai mare faţă de provizioanele de 6,5 miliarde de euro alocate până acum pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării, dacă sunt afectate vânzările de maşini, a avertizat directorul general al producătorului auto german, Matthias Mueller, transmite Reuters.
După ce a vizitat sediul central al companiei din oraşul german Wolfsburg, şeful VW a declarat: "Suma de 6,5 miliarde de euro reprezintă rechemările la service. Pot doar specula în privinţa viitoarelor provizioane. Dacă vor exista schimbări în volumele de vânzări, vom reacţiona rapid".
Luna trecută, producătorul auto german a anunţat că va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării. Dar numai în SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul, informează Reuters.
Întrebat dacă un număr mic de angajaţi ar putea fi singurii responsabili pentru scandalul emisiilor, Matthias Mueller a răspuns: "Încă suntem în mijlocul unei anchete profunde şi trebuie să clarificăm problema posibilelor culpabilităţi şi ale cauzelor scandalului".
"Investigaţiile analizează într-un mod extins activitatea companiei din 2005", a adăugat şeful VW.