A început, de ieri, să apară câte un cort, la colţ de stradă. Semnalul este clar, e cazul să ne pregătim pentru cele două campanii electorale care ne aşteaptă anul acesta. Deocamdată corturile sunt pustii, au doar rolul de a marca "teritoriul", urmând să fie animate în apropierea startului oficial al campaniei.
Este evident că s-au tras învăţăminte din ultima campanie, aşa că pe pânză nu mai apar chipuri ci doar mesaje, cât mai neutre. În 2016, la locale, desele schimbări de candidaţi au creat mari probleme. Spre exemplu, în Capitală corturile liberalilor şi-au pierdut o parte dintre "pereţi" unde erau afişate fotografiile cu Ludovic Orban şi cei şase candidaţi de la sectoare. Retragera lui Ludovic Orban a impus măsuri inclusiv la nivelul trotuarului iar "pânzele" cu chipul lui Marian Muntea-nu nu au mai ajuns pe stradă, deoarece şi acesta a ieşit din cursă. Acum pânzele sunt la locul lor şi cu puţină atenţie pot fi folosite la europarlamentare şi refolosite la prezidenţiale.
Chestiunea campaniei electorale înainte de campania electorală oficială, a fost lămurită încă de acum trei ani de vicepreşedintele Autorităţii Electorale Permanente, Marian Muhuleţ: "Acele panouri şi afişaje pe care le vedeţi în oraşe sunt panouri care nu au nicio legatură cu prevederile legislaţiei electorale". Factorii de decizie consideră corturile unde se strâng semnături şi se împart pliante că se încadrează la categoria reclame stradale. Urmează un an în care se va înregistra o abundenţă de reclame stradale.