Anul 2004 a fost unul care a adus tot mai multe plîngeri legate de serviciile oferite de companiile aeriene din Statele Unite ale Americii, potrivit unui studiu referitor la calitatea acestora. Documentul, al cărui co-autor este Dean Headley, profesor asociat la Universitatea de Stat Wichita, arată că problemele au fost generate, în primul rînd, de întîrzieri şi pierderea bagajelor, numărul plîngerilor fiind, în 2004, mai mare decît în anul precedent. Numai 4 din cele 14 companii aeriene majore din SUA şi-au îmbunătăţit calitatea serviciilor anul trecut, comparativ cu 2003, şi este vorba despre "AirTran", "Atlantic Southeast", "JetBlue" şi "United Airlines". "Serviciile oferite de companiile aeriene se înrăutăţesc din cauză că tot mai mulţi operatori de profil îşi reduc personalul", declară Dean Headley. În aceste condiţii, subliniază co-autorul analizei, angajaţilor companiilor nu le mai pasă că bagajele pot fi ridicate în 5, 10 sau 15 minute. Primele şapte companii aeriene din SUA numărau cu 12% mai puţini salariaţi în ianuarie 2004, comparativ cu aceeaşi lună din 2003, potrivit datelor Biroului Federal de Statistică a Transportului.
Studiul mai arată că numai 78,3% din zboruri au ajuns la timp, faţă de 82% în 2003. "Skywest" este compania care a respectat cel mai mult programul de zbor, în vreme ce "American Eagle" a consemnat cele mai multe întîrzieri.
Numărul plîngerilor din partea pasagerilor privind serviciile furnizate de operatorii de transport aerian au crescut cu 27% în 2004, în vreme ce numărul pasagerilor a sporit cu 3,3%. Cele mai multe plîngeri privesc compania "US Airways".
Anul trecut, la fiecare 1.000 de pasageri au fost pierdute, furate sau distruse aproximativ 5 bagaje (4,83). În acest domeniu se remarcă "Atlantic Southeast", iar compania cu cele mai puţine pierderi a fost "AirTran". Problema deteriorării serviciilor companiilor aeriene a fost resimţită acut în perioada Crăciunului, cînd întîrzierile şi anulările zborurilor au creat neplăceri unui număr de peste 500.000 de pasageri. Spre exemplu, compania regională de transport aerian "Comair" şi-a anulat toate zborurile în week-end-ul care a inclus Crăciunul.