Profesorii care nu se implică mai deloc în activitatea pe care o prestează vor avea surprize neplăcute în curând. Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, avut o întâlnire cu reprezentanţii sindicatelor din educaţie pentru stabilirea demersurilor în vederea identificării unor criterii pentru salarizarea diferenţiată a cadrelor didactice din sistemul de învăţământ preuniversitar pe criterii de performanţă. Potrivit ministerului: "Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a avut o întâlnire cu reprezentanţii federaţiilor reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar şi superior, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţia Sindicatelor din Educaţie «Spiru Haret» şi Federaţia Naţională Sindicală «Alma Mater», pentru stabilirea demersurilor în vederea identificării unor criterii pentru salarizarea diferenţiată a cadrelor didactice din sistemul de învăţământ preuniversitar pe criterii de performanţă".
Potrivit sursei citate, în cadrul discuţiei a fost agreată, ca prim pas, constituirea unui grup de lucru format din reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi reprezentanţi desemnaţi de federaţiile sindicale reprezentative, care să elaboreze proiectul de Metodologie privind salarizarea diferenţiată a personalului didactic pe baza unor criterii de performanţă. Calendarul de desfăşurare a activităţilor va fi stabilit la prima întâlnire a grupului de lucru, susţine aceeaşi sursă. Întâlnirea are loc în contextul recentelor recomandări ale OCDE privind salarizarea pe criterii de performanţă, precum şi în contextul susţinerii de către premierul Marcel Ciolacu a unei reforme a salarizării.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.04.2024, 11:35)
Cam greu de stabilit criterii de performanta, in conditiile in care unii profesori au clase bune, cu elevi bine pregatiti si, ceea ce este mai important, interesati de educatia lor, iar altii au clasele slabe.
Inainte de asta, trebuie sanctionati profesorii care acorda note mari in mod nejustificat. Din acest motiv suntem in situatia in care avem elevi exceptionali la clase, bursieri in cvasi-totalitatea lor, dar la examene pica 40% din ei. Discrepanta majora intre realitate si hartie!
Apoi trebuie eliminate ingerintele parintilor si ale conducerii unitatilor de invatamant in actul educational, pentru ca il deformeaza. Conducerile vor rezultate bune, iar parintii le stiu pe toate, inclusiv cum trebuie sa predea profesorul si toti vor note mari pentru elevi. Nu vor cunostinte, vor doar note mari, scoli de exceptie si burse fara numar, iar profesorul sarmanul trebuie sa le faca pe plac ca altfel este cadru didactic necorespunzator.
Sunt multe de spus si mai ales de facut, dar pentru asta trebuie cerute opiniile celor care chiar cunosc sistemul, nu parintilor, nu inspectoratelor (populate cu fauna numita politic si adesea cu pile si interventii) si nu elevilor in general, ci eventual elevilor de top, care au absolvit toate etapele sistemului de invatamant si se pot pronunta asupra fiecareia din ele in cunostinta de cauza.
Daca criteriile se vor stabili in birouri (ca si toata reforma sistemului de invatamnt), fara sa fie implicati exact aceia care confrunta zilnic sistemul, la orele de curs, atat de o parte cat si de alta a catedrei, mare lucru nu se va realiza si vom avea ajustari si modificari si ajustari la infinit.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Danusia în data de 03.04.2024, 18:44)
Vrem triplarea salariilor,restul nu prezintă interes