Grupul Socialiştilor şi Democraţilor (S&D) din Parlamentul European a lansat o campanie pan-europeană prin care urmăreşte să pună capăt a ceea ce numeşte "abuzul de date personale ale cetăţenilor de către companiile Big Tech", relatează G4media.Campania S&D se numeşte AdsZuck şi vine în contextul discutării a două noi reglementări privind platformele online: legea privind serviciile digitale şi legea pieţelor digitale.
"Vrem ca marile companii de tehnologie să înţeleagă că datele noastre private nu sunt un produs! De mult prea mult timp, aceste companii obţin profituri de miliarde de euro din vânzarea de date (...) Când Facebook vă întreabă "la ce te gândeşti?", nu vă lăsaţi păcăliţi - ei ştiu deja. Şi asta trebuie să se oprească", a susţinut europarlamentarul Paul Tang, iniţiatorul campaniei, potrivit unui comunicat de presă al grupului S&D.
Socialiştii europeni susţin că, prin această campanie, urmăresc să denunţe un model de afaceri "extrem de profitabil" al companiilor Big Tech, care este în detrimentul editorilor şi al organizaţiilor media.
Grupul S&D a lansat şi o petiţie online pentru a opri utilizarea publicităţii personalizate şi face un apel la "toţi utilizatorii internetului" să semneze. Până în prezent, petiţia a fost semnată de aproximativ 300 de persoane.
"Legea privind serviciile digitale şi Legea pieţelor digitale sunt un pas bun în direcţia bună, afirmând că ceea ce este ilegal offline ar trebui să fie şi ilegal şi în online. Dar trebuie făcut mai mult. Piaţa publicităţii digitale creşte acum mai mult ca niciodată din cauza pandemiei. Vrem să rupem acest model de abuz al informaţiilor personale ale oamenilor", a afirmat Ismail Ertug, vicepreşedinte S&D pentru Europa digitală.