Atunci când vor să ia un credit, peste 62% dintre cei chestionaţi într-un sondaj comandat de instituţia financiară nebancară Provident Financial România, sunt interesaţi în cea mai mare măsură să fie informaţi în legătură cu toate costurile şi condiţiile în care este acordat împrumutul şi aproape 17% vor ca instituţia creditoare să fie deschisă să negocieze dacă apar întârzieri la plata ratei.
Potrivit rezultatelor sondajului, "dacă ar fi să împrumute acum o sumă de bani pentru diverse nevoi personale", 20% dintre respondenţi au spus că ar lua un împrumut de cel mult 5.000 de lei şi un procent similar ar împrumuta sume cuprinse între 5.000 şi 10.000 de lei.
Dacă ar avea în buzunar 10.000 de lei, mai bine de o treime dintre români şi-ar renova locuinţa, 31% dintre ei şi-ar achita creditele, iar 30% ar pune banii deoparte pentru a economisi, relevă sondajul.
În acelaşi timp, un sfert dintre români cred că, în condiţiile actuale, nu ar reuşi niciodată să pună deoparte 10.000 de lei. Un procent similar consideră că le-ar trebui doi sau trei ani, în timp ce un român din cinci spune că ar putea economisi această sumă în cinci ani.
Smartphone-ul este cea mai importantă achiziţie din ultimul an pentru 20% dintre respondenţi, urmat de aparatele electrocasnice (14,4%), de laptop (13,2%) şi de maşină (11,5%).
Sondajul realizat la cererea Provident a fost efectuat pe un eşantion de 670 de persoane din mediul urban (85%) şi rural (15%), 38% dintre respondenţi au absolvit cel puţin colegiul sau facultatea, în timp ce 39% au terminat liceul sau şcoala profesională. În privinţa regiunilor din care provin participanţii la sondaj, se detaşează Muntenia, cu 47% dintre respondenţi, urmată de Transilvania, cu 26%. Veniturile participanţilor la studiul susţinut de Provident Financial Romania sunt de până în 1.500 de lei pentru 49% dintre respondenţi.
Provident Financial România este o instituţie financiară nebancară înregistrată în Registrul General al Băncii Naţionale a României şi face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF). Grupul are 2,6 milioane de clienţi în şapte ţări din Europa Centrală şi de Est - Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, România, Slovacia şi Ungaria, precum şi în Mexic.