Stars Coffee, un lanţ rusesc care înlocuieşte gigantul american de cafea Starbucks în Rusia după ce şi-a sistat activitatea în contextul războiului din Ucraina, a deschis vineri primul restaurant la Moscova cu sloganul "Bucks a plecat, stelele au rămas", relatează News.ro.
"De ce STELE? Pentru că noul brand reuneşte vedetele industriei gastronomice", explică într-un comunicat de presă rapperul rus Timati şi restauratorul Anton Pinski, care au achiziţionat cele 130 de restaurante Starbucks din Rusia la sfârşitul lunii iulie.
Culoarea maro a fost adăugată logo-ului care ilustrează culorile tradiţionale ale lanţului american -verde şi alb - iar mica sirenă a fost înlocuită cu o fată cu "cocoşnic", un acoperământ de cap tradiţional rusesc.
Siropurile pentru cafea vor fi acum făcute local, în timp ce meniul de preparate şi deserturi va fi complet reinventat de noi bucătari pentru a oferi o calitate "mai bună ca niciodată", asigură Stars Coffe într-un comunicat de presă.
Spre deosebire de restaurantele McDonalds ruseşti lansate în iunie cu mare vâlvă, Stars Coffee nu a făcut campanie publicitară masivă pentru inaugurarea primului său restaurant de pe strada Novy Arbat, în centrul Moscovei.
O modestă ceremonie oficială a avut loc joi seară, la care au participat câteva vedete şi jurnalişti, publicul larg fiind invitat de vineri. Toate restaurantele lanţului urmează să se deschidă în Rusia până la sfârşitul lunii septembrie, potrivit proprietarilor. În jur de 80% dintre cei aproximativ 2.000 de angajaţi care au lucrat pentru Starbucks au fost de acord să rămână să lucreze pentru noul lanţ, potrivit aceleiaşi surse.
Starbucks, care a închis temporar cele 130 de unităţi din Rusia după declanşarea ofensivei ruse în Ucraina din 24 februarie, a anunţat la sfârşitul lunii mai că a luat decizia de a părăsi definitiv ţara. Lanţul american cunoscut pentru "latte" şi "frappuccino" şi-a deschis prima cafenea în Rusia în 2007 şi a operat acolo printr-un partener, un grup kuweitian care deţinea şi gestiona unităţile autorizate.
După mai bine de 30 de ani de prezenţă în Rusia şi cu aproape 850 de restaurante şi 62.000 de angajaţi, McDonald's a anunţat la jumătatea lunii mai plecarea definitivă din ţară şi şi-a vândut operaţiunile, dar nu şi numele mărcii, unui om de afaceri rus.
Pe 12 iunie, McDonalds-ul rusesc s-a deschis sub numele "Vkousno i totchka" ("Delicious şi atât"). Producătorul francez de maşini Renault şi-a vândut, la rândul său, acţiunile statului rus.