Statele din Uniunea Europeană (UE) s-au angajat să nu mai negocieze separat cu producătorul auto american "General Motors" Corp. în privinţa ajutoarelor oferite pentru restructurarea subsidiarei germane "Opel" şi să coopereze în acest sens, începând de săptămâna viitoare.
Şeful administraţiei regiunii Flandra (Belgia), Kris Peeters, declară: "Participanţii la reuniunea organizată luni, la Bruxelles, în legătură cu viitorul
Regiunea Flandra este implicată în negocieri deoarece pe teritoriul său se află uzina "Opel" de la Anvers, ameninţată cu închiderea.
"Toate ţările s-au angajat să nu mai promită nimic înaintea prezentării planului de restructurare a Opel", a spus, la rândul său, ministrul german al economiei, Jochen Homann. Acesta a precizat că planul va fi anunţat "într-o săptămână sau două", în timp ce Peeters a vorbit despre "sfârşitul săptămânii".
Mai multe state din UE, în special Belgia şi Marea Britanie, au criticat de mai multe ori Germania pentru că s-a lansat în negocieri separate privind soarta "Opel". Comisarul european pentru Industrie, Gunter Verheugen, care a avut iniţiativa reuniunii de luni, consideră "alarmante" promisiunile de ajutoare făcute în secret de diferite state pentru salvarea locurilor de muncă de la uzinele "Opel" de pe teritoriul lor.
Prezent la reuniunea de luni, directorul general interimar al "Opel", Nick Reilly, a afirmat că şi-a prezentat planul de restructurare în termeni generali, însă doreşte să îl discute mai întâi cu reprezentanţii salariaţilor, ceea ce se va întâmpla astăzi.
GM a estimat costurile planului său de restructurare la 3,5 miliarde de euro, dar nu l-a făcut încă public în detaliu, precizând doar că va reduce personalul din Europa cu 9.000-10.000 de angajaţi, din totalul de 50.000.