Statul va da "undă verde" în perioada următoare la implementarea unui amplu program feroviar de modernizare, susţine Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. Domnia sa a explicat: "În ultimii 30 de ani, investiţiile în domeniul transportului feroviar, din ţară, au fost minore. S-au efectuat doar lucrări de mentenanţă, iar acum ne aflăm în situaţia în care trebuie să recuperăm rapid decalajele faţă de celelalte state membre ale Uniunii Europene. În Cartea Albă, adoptată de Comisia Europeană, transportul feroviar, care este un mijloc nepoluant, deţine
Un prim pas în acest sens îl constituie, potrivit ministrului Orban, realizarea unei linii de mare viteză pe direcţia Bucureşti - Constanţa, care, ulterior, va fi conectată la reţeaua de linii de mare viteză ale UE.
În privinţa transportului rutier, Ludovic Orban a comentat ironic că "am ajuns să visăm să deţinem autostrăzi" şi a precizat că prioritatea Ministerului Transporturilor, rămâne construcţia de autostrăzi. De asemenea, ministrul de resort a precizat că MT va realiza anul viitor 70 de centuri de ocolire a principalelor oraşe, pentru a "fluidiza traficul şi pentru a reduce aglomeraţia şi poluarea".
Referitor la transportul fluvial şi maritim, Ludovic Orban a declarat că portul Constanţa, un "punct strategic pentru ţară", va beneficia în mod direct de pe urma investiţiilor în calea ferată şi în reţeaua de drumuri (n.r. - Coridorul 4) şi "se va dezvolta accelerat". Domnia sa a precizat că "avem probleme" în ceea ce priveşte transportul pe Dunăre. Ministrul a subliniat: "Dunărea poate deveni o axă de transport foarte importantă pentru ţară. MT pregăteşte un program de introducere a sistemului de management al traficului fluvial, deoarece, la momentul actual folosim doar 7% din capacitatea de transport". Ludovic Orban a mai spus că ministerul va elabora o strategie şi pentru dezvoltarea turismului naţional, prin construcţia unor drumuri de legătură către destinaţii cheie.