Arizona este primul stat ce se alătură consumatorilor persoane fizice care au acţionat în instanţă "General Motors" Co. (GM), pretinzând că societatea americană i-a indus în eroare cu privire la siguranţa vehiculelor pe şoferii ce deţin maşini cu defecţiuni la un senzor de la cheia de contact, respectiv că i-a fraudat pe aceştia cu 3 miliarde de dolari.
Procurorul general din Arizona, Tom Horne, solicită despăgubiri civile de 10.000 de dolari pentru fiecare din sutele de mii de maşini GM vândute în acest stat prin încălcarea legii.
Plângerea din Arizona este încă una pe lângă celelalte 150 depuse după ce compania a lansat, în februarie, o serie de rechemări la service care priveşte aproximativ 32 de milioane de vehicule cu probleme la contact, dar şi cu alte defecte. Dosarul din Arizona urmează unui proces lansat de Orange County, California, în numele rezidenţilor săi.
Potrivit procurorului Horne, "GM a produs şi vândut milioane de vehicule care nu erau sigure, din care sute de mii în Arizona, şi a eşuat în încercarea de remediere a defecţiunilor grave ale vehiculelor".
James Cain, purtător de cuvânt al GM, a declarat că grupul se va apăra în acest proces, care "interpretează în mod eronat faptele şi performanţa vehiculelor".