Producătorul de amblaje de sticlă "Stirom" intenţionează să atragă 10 milioane euro prin intermediul Bursei de Valori Bucureşti (BVB), a declarat directorul general al companiei, Spyridon Vamvakas.
Ieri a avut loc începerea tranzacţionării acţiunilor "Stirom" pe piaţa reglementată la vederere administrată de BVB, Categoria a 2-a.
Scopul acestei acţiuni constă în obţinerea fondurilor necesare pentru investiţii în eficientizarea consumului de energie, realizarea de produse inovative, de o calitate superioară, precum şi în proiecte de protecţie a mediului, a precizat domnia sa. Finanţarea urmează să fie atrasă atât prin intermediul unor majorări ale capitalului social, cât şi prin vânzări de acţiuni deţinute de către acţionarul majoritar al companiei, grupul "Yioula Glass-works" din Grecia, care doreşte să păstreze, însă, pachetul de control, potrivit lui Spyridon Vamvakas.
Stirom se ocupă cu fabricarea sticlei şi obiectelor din sticlă, şi comercializarea acestora şi a sticlăriei de menaj achiziţionată de la societatea afiliată "New Glass" din Bulgaria. Din anul 2003 face parte din grupul grec "Yioula Glassworks", cel mai mare producător de articole de ambalaj şi menaj din sticlă realizate pe maşini automate din sud-estul Europei, care o controlează prin intermediul companiei "Mediterranean Glass Ltd." înregistrată în Cipru, deţinătorul a 93,4% din acţiunile sale. "Yioula Glassworks" deţine încă şase fabrici de sticlă în Grecia, Bulgaria şi Ucraina.
"Stirom" a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de 207.570.716 lei, în creştere cu aproape 7% faţă de anul precedent. Profitul pe 2011 a fost de 19.462.703, cu 2,72% mai mult faţă de 2010.
Capitalul social al companiei este, în prezent, de 40.696.730 lei, împărţit în acţiuni cu valoarea nominală de 2,5 lei.
"Stirom" realizează butelii pentru vinuri, băuturi alcoolice, bere, băuturi răcoritoare şi ape minerale şi borcane pentru industria alimentară. Producţia este structurată în două categorii: butelii, cu o pondere de aproximativ 72% în cifra de afaceri, şi borcane (28%). De asemenea, comercializează sub marca UNIGLASS articolele de menaj realizate în cadrul grupului "Yioula", a declarat Spyridon Vamvakas. Exporturile reprezintă aproximativ 27% din cifra de afaceri a companiei.
Pentru acest an, "Stirom" are acoperită 95% din capacitatea de producţie, având încheiate contractele cu toţi clienţii tradiţionali, a menţionat directorul general al companiei.
La finalul şedinţei de tranzacţionare de ieri acţiunile "Stirom" au crescut cu 7,14%.