Virgin Australia, cea de-a doua mare companie aeriană din Australia, ia în calcul să facă disponibilizări la sediul său din Brisbane, anunţă Street Talk, citând surse care menţionează că directorii generali ai operatorului de transport vor avea la dispoziţie câteva săptămâni ca să elaboreze un plan în acest sens. Sursele mai afirmă că disponibilizările nu vor afecta nivelul executiv.
Oficialii Virgin au confirmat că "examinează structura" echipei sale corporative, adăugând că nu există "o ţintă fixă pentru acest proces". Săptămâna trecută, un purtător de cuvând al companiei aeriene a declarat: "Rămânem vigilenţi în ceea ce priveşte concentrarea noastră pe îmbunătăţirea productivităţii şi disciplina costurilor, care sunt o parte naturală şi necesară pentru asigurarea succesului pe termen lung al Virgin. Desigur, revizuim structura echipei noastre corporative".
În luna februarie, unele surse citate de smh.com.au declarau că Virgin Australia ia în considerare să îşi asume o nouă datorie ca să îi ofere numerar proprietarului său, Bain Capital, cu doar câteva luni înainte de oferta publică iniţială (IPO) planificată a operatorului de transport. Potrivit acestora, Virgin Australia le-a cerut băncilor de investiţii să evidenţieze o potenţială aşa-numită "recapitalizare a dividendelor", iar compania aeriană ar urma să emită datorii înainte de posibila listare. Sursele menţionează că veniturile astfel obţinute vor fi folosite pentru plata dividendelor către Bain.
În aprilie, Bain a decis să amâne roadshow-ul pentru Virgin. Compania speră, totuşi, să readucă Virgin Australia la bursă în 2023, astfel că a angajat Barrenjoey, Goldman Sachs şi UBS să o ajute în acest efort.
Compania i-a numit pe fostul preşedinte al Macquarie, Peter Warne, şi pe ex-directorul general al Goldman Sachs, Pippa Downes, în consiliul de administraţie.
Rezultatele financiare depuse la Comisia pentru Valori Mobiliare şi Investiţii din Australia pentru anul fiscal încheiat la 30 iunie 2022 arată, pentru Virgin Australia, o pierdere operaţională de 386,7 milioane de dolari australieni (359,5 milioane de dolari SUA). Cu toate acestea, în septembrie, directorul executiv al operatorului de transport aerian, Jayne Hrdlicka, spunea că acesta a făcut destule progrese financiare pentru ca o listare să fie posibilă.
La mai puţin de trei ani după ce Virgin Australia a intrat în faliment şi a fost eliminată de pe bursă, după reorganizare societatea ia în considerare oferta de acţiuni către public, dorind să demonstreze cât de profitabil a fost boom-ul călătoriilor post-pandemie pentru companiile aeriene.
Până în prezent, însă, nu există vreun semn că Virgin a reprogramat întâlnirile cu investitorii. Eşecul de a scoate pe piaţă compania în prima jumătate a anului arată că Bain şi bancherii săi vor trebui să emită către investitori un nou set de cifre auditate, conchide Street Talk.
Săptămâna trecută, Virgin Australia a anunţat că şi-a extins parteneriatul cu cea mai mare companie aeriană din Japonia, All Nippon Airways (ANA). Cei doi operatori de transport au informat că parteneriatul extins include opţiuni sporite de partajare a codurilor de zbor şi beneficii de fidelitate pentru membri.