Liderii de afaceri sunt din ce în ce mai optimişti în privinţa inteligenţei artificiale generative, iar 85% dintre aceştia consideră că organizaţiile lor îşi vor recupera investiţiile în IA Generativă pe parcursul anului 2024, potrivit raportului Accenture (NYSE: ACN) Pulse of Change pentru CxO, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Deşi perspectivele pentru creşterea activităţii în 2024 sunt în general pozitive, studiul arată o discrepanţă tot mai mare între nivelurile de optimism ale liderilor de top ai companiilor. În timp ce 38% anticipează o creştere puternică pentru organizaţiile lor, comparativ cu 26% acum şase luni, procentajul liderilor care prevăd orice creştere a scăzut cu 20%.
"Potenţialul imens al inteligenţei artificiale generative de a schimba modul în care funcţionează companiile este tot mai evident, iar acest lucru este reflectat în creşterea optimismului liderilor de afaceri. Cu toate acestea, pentru a profita pe deplin de această oportunitate, este esenţial ca organizaţiile să investească nu doar în tehnologie, ci şi în recalificarea forţei lor de muncă. Accenture are capacitatea de a sprijini companiile în această călătorie, oferind soluţii inovatoare şi personalizate de inteligenţă artificială generativă, alături de programe de dezvoltare a talentelor", a declarat Raluca Burghelea, country managing director Accenture România, potrivit comunicatului.
Punând accentul pe investiţiile în tehnologie, studiul relevă că 78% dintre organizaţii intenţionează să îşi crească uşor investiţiile în tehnologie ca procent din venituri în 2024. În mod remarcabil, se pune accentul pe investiţiile în inteligenţa artificială generativă, 85% dintre organizaţii acordând prioritate unor astfel de investiţii şi 60% concentrându-se pe consolidarea nucleului lor digital. Cu toate acestea, directorii executivi îşi exprimă îngrijorarea cu privire la adaptarea la progresele tehnologice pentru 2024. În prezent, doar 10% dintre organizaţii au reuşit să adopte pe scară largă inteligenţa artificială generativă în întreaga lor companie, iar doar 13% dintre acestea îşi exprimă "încrederea maximă" în strategia lor de date şi în capacităţile digitale, se menţionează în comunicat.
Aproximativ 60% dintre organizaţii implementează tehnologii emergente, cum ar fi inteligenţa artificială generativă, pentru a stimula productivitatea angajaţilor, însă cu toate acestea, doar 33% sunt în proces de recalificare a forţei de muncă pentru a sprijini această creştere.
Conform studiului, liderii de afaceri recunosc:
3 din 4 cred că au nevoie de cel puţin un anumit nivel de instruire în inteligenţa artificială generativă, iar 15% recunosc necesitatea unei instruiri extinse în acest domeniu.
Doar 35% dintre liderii C-suite susţin că folosesc personal instrumentele de inteligenţa artificială generativă cel puţin o dată pe săptămână, în scădere de la 61% în urmă cu doar şase luni.
Mai mult de jumătate consideră că organizaţia lor are nevoie în primul rând de o formare de nivel intermediar în domeniul inteligenţei artificiale generative, în timp ce peste 40% consideră că formarea avansată este cea mai importantă nevoie.