Studiu: Angajaţii îşi doresc să regăsească frecvent voucherele de vacanţă în pachetul de beneficii oferit de angajator

F.D.
Miscellanea / 2 aprilie

Studiu: Angajaţii îşi doresc să regăsească frecvent voucherele de vacanţă în pachetul de beneficii oferit de angajator

Angajaţii din România consideră voucherele de vacanţă un beneficiu extra-salarial atractiv şi şi-ar dori să fie regăsit mai frecvent în oferta de angajare, în timp ce, pentru multe dintre companii, deşi ştiu despre acest beneficiu, fie nu au resursele necesară să îl ofere, fie le este încă neclar cum poate fi implementat, arată datele unui studiu de piaţă realizat de Alianţa pentru Turism (APT), împreună cu Asociaţia Profesională a Emitenţilor de Tichete (APET) (2023).

Un alt studiu realizat la Universitatea din Craiova a identificat trei tipuri de comportament al turiştilor care călătoresc cu vouchere de vacanţă. Astfel, aproape 16% dintre angajaţii din sistemul public care au primit vouchere de vacanţă nu au mai fost în concediu înainte de a primi voucherele, 4 din 10 respondenţi au mai fost în vacanţă, dar după ce au primit voucherele, calitatea sau frecvenţa acestora a crescut, iar 14% mergeau doar în străinătate în vacanţă şi după ce au primit voucherele au ales să călătorească şi în România.

"Voucherele de vacanţă sunt un beneficiu extra-salarial care a dovedit în timp un impact real pentru cei care l-au primit. Cu siguranţă, acestea sunt un instrument esenţial pentru redescoperirea României ca destinaţie preferată de vacanţă. În plus, sumele alocate prin voucherele de vacanţă sunt un impuls relevant pentru sectorul de turism românesc, iar un studiu realizat la nivelul Ministerului Finanţelor* arată că unităţile de turism care au optat pentru acceptarea voucherelor de vacanţă au înregistrat venituri mai mari cu 9% şi au angajat în medie 4,9% mai mulţi salariaţi", a explicat Elena Pap, Preşedinte al Asociaţiei Profesionale a Emitenţilor de Tichete (APET).

"Sistemul de vouchere de vacanţă s-a dovedit a fi extrem de util în primul rând pentru angajaţi, nu doar pentru industria de turism. Cei care primesc aceste vouchere au acces facil la cel puţin o vacanţă pe an, îşi pot planifica un concediu, tocmai de aceea tot mai multe companii private au început să adopte şi să acorde acest beneficiu extra-salarial. De aceea, considerăm că proiectul de lege care se află acum în dezbatere în Parlament potrivit căruia angajatorii din sectorul privat sunt stimulaţi şi mai mult să acorde vouchere de vacanţă este unul benefic. Acesta va avea un dublu efect atât prin impulsionarea în continuare a sectorului de turism, cât şi prin facilitarea pentru angajaţii din România a unui concediu pe an, mult mai uşor de accesat", a declarat Adrian Voican, reprezentant al Alianţei pentru Turism.

Din ce în ce mai multe companii din România oferă vouchere de vacanţă

Datele colectate de studiul desfăşurat de APET în parteneriat cu APT arată că, în România, unele companii aleg să nu ofere vouchere de vacanţă pentru că nu au resursele necesare, aceasta fiind cea mai mare barieră pentru care nu acordă acest beneficiu. Deşi un beneficiu avantajos din punct de vedere fiscal, oferirea de vouchere presupune un cost semnificativ care trebuie susţinut de companie din resurse proprii.

Totuşi, trendul în rândul companiilor private este unul semnificativ crescător, de la an la an. Conform studiului, în cazul companiilor care au ales să ofere vouchere de vacanţă angajaţilor, beneficiul cel mai important a fost cel fiscal. Avantajele fiscale conferă un cost mai mic şi, în egală măsură, creşterea şansei ca angajatorul să îşi poată permite oferirea acestui beneficiu.

De aceea, pentru a fi mai uşor de implementat, companiile îşi doresc un fond legislativ mai clar şi care să ofere acestui beneficiu şanse mai bune comparativ cu alte beneficii alternative pentru vacanţe, cum ar fi decontarea directă. Mai mult, companiile sunt de părere că scoaterea impozitului de 10% poate ridica atractivitatea beneficiului, în contextul includerii şi taxării cu CASS 10%.

Angajaţii din România îşi doresc vouchere de vacanţă

Voucherele de vacanţă au atins un nivel de atractivitate peste medie, angajaţii care primesc sunt mulţumiţi de acest beneficiu extra-salarial, în timp ce angajaţii care nu primesc şi-ar dori să aibă şi ei acest beneficiu inclus în oferta salarială. Majoritar, angajaţii sunt informaţi când vine vorba de voucherele de vacanţă, ştiu ce presupun acestea şi cui sunt acordate.

Totuşi, de cele mai multe ori, sumele pe care angajaţii le primesc prin voucherele de vacanţă nu acoperă un sejur complet. Sumele acordate sunt, în medie de 2.200 de lei pe an, de aceea, angajaţii îşi doresc să le fie acoperite integral costurile pentru concediu. În medie, angajaţii îşi doresc ca sumele oferite prin voucherele de vacanţă să acopere un sejur de 5 zile pentru o familie de trei persoane (doi adulţi şi un copil), care să includă cazare şi masă într-o unitate de nivel mediu.

Oferirea de vouchere de vacanţă are efecte asupra comportamentului angajaţilor, astfel că cei care preferă destinaţii în afara ţării, adaugă şi o vacanţă în România, pe care o plătesc cu vouchere. În acelaşi timp, angajaţii care mergeau oricum în concedii în România, folosesc acum voucherele pentru a acoperi cât mai mult din costul total al concediului. Cel mai mare impact este asupra angajaţilor pentru care primirea de vouchere de vacanţă înseamnă acces la cel puţin o vacanţă pe an, dar ele contribuie şi la creşterea numărului de nopţi petrecute într-un sejur, un număr mai mare de călătorii sau sporirea calităţii unităţilor de cazare alese.

Voucherele de vacanţă au un puternic impact pozitiv la nivel macroeconomic: pentru fiecare 1 leu acordat în vouchere de vacanţă sunt generate 0,12 lei venituri la bugetul de stat, cu un efect direct de 0,0022 lei în cifra de afaceri în HORECA şi 0,025 lei în cifra de afaceri a tur-operatorilor şi agenţiilor de turism. Mai mult, prin voucherele de vacanţă a fost impulsionată creşterea gradului de ocupare din staţiunile populare, valoarea medie a unei rezervări fiind de 2.500 de lei, din care aproximativ 1.500 de lei acoperiţi cu vouchere.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. mamaia … la ce specula e acolo si pustiiu… iar plaja nu se poate numii plaja… au stricat ecosistemul natural al plajei…. blocuri si case pe nisip…

    drumuri pietonale devenite auto… 

    iar pe la “munte”… nu imi este rusine nici de specula de pe acolo… corbe la 50-60 lei…. 

    si care “angajati”… ca majoritatea privatilor nu vad tichete de vacante… 

    astia de la stat isi dau tichete ca tot firmulitele si acolitii de partide sa pape tichetele/banii de la stat oferind servicii deplorabile… si foarte scumpe. 

    s c c r e t 

    Mai bine sa dea un salariu decent si pe urma angajatul se orienteaza cum vrea el, nu unde se accepta voucherele. Probabil voucherele fac mai mult rau decat bine. Patronii din Horeca stiu ca voucherele trebuie folosite local si asa au ridicat preturile pentru ca oricum ei au clienti.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb