Peste 47% dintre românii care au căutat vacanţe sau bilete de avion online de la începutul acestui an au folosit un dispozitiv mobil. Procentul este aproape dublu faţă de anul trecut, conform datelor analizate de Vola.ro.
În perioada ianuarie-septembrie 2014, doar 18% dintre utilizatori foloseau mobilul pentru a-şi planifica o călătorie şi 7% foloseau tableta, adică un total de doar 25% din trafic venea de pe dispozitive mobile, în timp ce restul, de 75%, prefera în continuare să intre de pe desktop sau laptop. Pentru aceeaşi perioadă a anului 2015, căutările de pe dispozitive mobile au ajuns la peste 47%. Procentul s-a păstrat destul de constant în cazul tabletelor (9% în acest an), dar creşterea semnificativă vine de la cei care îşi folosesc mobilul să acceseze bilete de avion sau vacanţe: peste 38% preferă să facă planuri de pe telefonul mobil.
"Căutările şi achiziţiile de pe mobil nu mai reprezintă o nişa, ci o preferinţă clară, atunci când vine vorba de planificarea vacanţelor. În plus, am observat că mobilul este folosit în primul rând pentru research, iar media de căutari este chiar mai mare decât în cazul userilor care intră de pe desktop", a declarat Manuela Melinescu, marketing manager Vola.ro.
O alta dovadă a tehnologizării modului în care românii privesc vacanţele este că, de la începutul acestui an, peste 64% dintre cei care au cumpărat produse turistice au ales să plătească online cu cardul.
Potrivit datelor descrise în studiu, o metodă de plată mult mai inedită a prins destul de bine în rândul pasionaţiilor de călătorii: criptomoneda BitCoin. În doar câteva luni de la lansarea pe Vola.ro, mai mult de 50 de români au folosit deja "moneda care nici nu există" pentru a cumpăra bilete de avion, spun reprezentanţii Vola.ro. În cazul acestei metode de plată, se poate observa o valoare mult mai ridicată a coşului de cumpărături, în medie de 420 euro.
"Şi modul de a zbura a intrat într-o altă etapă, mai modernă, după lansarea la începutul lunii iulie a opţiunii Smart Connection. Practic, înainte, existau destinaţii fără zboruri directe, pentru care site-urile de rezervări din România ofereau doar bilete de avion de la companii de linie, adică preturi destul de mari şi zboruri cu cel puţin o escala. Dar, prin Smart Connection, Vola.ro afişează automat zboruri mixte, care combină mai multe companii aeriene, cu care ajungi în doi paşi: întâi într-un oras de escală, iar apoi în destinaţia aleasă. La fel şi la întors. Astfel, zboruri dus-întors care înainte costau 300-400 de euro au devenit disponilbile la preţuri de aproximativ 100 euro sau chiar mai puţin. Datorită diferenţelor de pret şi a avantajului de a vedea de multe ori două oraşe cu un singur bilet, peste 2.200 de persoane au cumpărat din iulie şi până acum zboruri Smart Connection.
Având în vedere că astfel de bilete costă în medie cu 150 euro mai puţin decât un bilet obişnuit, înseamnă că în nici 3 luni turiştii care au ales aceste zboruri au economisit peste 330.000 de euro. Cele mai populare destinaţii pentru Smart Connection au fost Tenerife, Ibiza, Palma de Mallorca, Glasgow şi Lisabona", se mai arată în studiu.