Piaţa mondială a bunurilor de folosinţă îndelungată, cu excepţia celei din America de Nord, rămâne stabilă în 2019, la o valoare totală de 1,01 trilioane de euro, conform unui studiu al GfK.
Compania se aşteaptă ca rata de scădere a vânzărilor în această piaţă să fie de numai 0,2% pentru întregul an 2019. Cu toate acestea, experienţele devin din ce în ce mai importante ca motor de creştere a cumpărăturilor într-o piaţă de un trilion de euro.
Potrivit studiului GfK FutureBuy, 65% dintre respondenţii acestei cercetări au fost de acord cu afirmaţia: 'Consumatorul se simte mai în control ca oricând atunci când alege cele mai potrivite produse pentru el'.
Acelaşi studiu dezvăluie că 53% dintre consumatori apreciază experienţele mai mult decât posesia de bunuri. GfK a identificat cinci teme majore care reprezintă un numitor comun în pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată şi care stau la baza experienţelor ce influenţează deciziile de cumpărare pe aceste pieţe.
Potrivit studiului, există cinci tendinţe care influenţează decizia de achiziţie pe piaţa electro-IT, prima dintre este fiind performanţa.
"Performanţa se referă la experienţele superioare furnizate de caracteristicile high end ale produsului. Privind exemplul smartphone-urilor, îmbinarea de funcţii, cum ar fi dimensiuni mai mari ale display-ului (6-7'), camere foto (20MP+) şi spaţiu de stocare crescut (128GB+) atrag consumatorii. Vânzările produselor cu o astfel de îmbinare de caracteristici au reprezentat 16% din veniturile livrate de smartphone-uri sau 33 de miliarde de euro în primele şase luni ale anului 2019, în creştere cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018", arată studiul.
Aceste funcţii performante permit mesageria (75%) şi captarea de fotografii şi video de calitate înaltă (62%). Aceste activităţi sunt identificate ca o prioritate din ce în ce mai mare în analiza comportamentului de consum şi satisfac nevoia oamenilor de a surprinde momente din viaţa lor şi de a le împărtăşi cu alte persoane oriunde şi oricând.
Un alt exemplu este piaţa electrocasnicelor mari, unde capacitatea mai mare de stocare este o tendinţă în creştere. Segmentul maşinilor de spălat cu capacitate de încărcare de 9+ kg şi peste creşte cu 24% şi îşi revendică o pondere mai mare din cheltuielile gospodăriilor pentru categoria electrocasnicelor mari.
O altă tendinţă este simplificarea. Mai mult de jumătate (52%) dintre respondenţii studiului GfK Life Study sunt de acord cu afirmaţia 'Sunt mereu în căutarea unor modalităţi de a-mi simplifica viaţa'.
"Dispozitivele conectate sunt primul lucru care ne vine în minte atunci când este vorba despre satisfacerea acestei nevoi de simplificare. Principala provocare aici este de a propune noi modalităţi de utilizare relevante şi accesibile şi de a îmbunătăţi interoperabilitatea între dispozitivele inteligente. Oferirea unor modalităţi noi de utilizare pentru dispozitivele conectate şi simplificarea sarcinilor cotidiene precum curăţarea şi spălarea se află în topul listelor de dorinţe ale consumatorilor. Vânzările aspiratoarelor robot, un produs cheie în simplificarea activităţilor casnice, au crescut cu 18% din punct de vedere valoric din ianuarie până în iunie 2019", potrivit analizei.
Rata de creştere a vânzările de aspiratoare robot a depăşit-o pe cea a întregului segment de aspiratoarele, care a crescut cu 11% şi se află pe un trend descendent. Acelaşi lucru este valabil şi pentru uscătoarele de rufe, ale căror vânzări au crescut cu 13%. Consumatorii pot elimina cu ajutorul acestuia un aparat de uz casnic prin fuzionarea a două, eliberând spaţiul din casă şi scăpând de sarcina de a întinde rufele la uscat, arată analiza.