58% dintre români spun că nu folosesc mai des produse sustenabile din cauza preţului mai mare al produselor, 35% nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco, iar 28% spun că alternativele eco din magazine sunt reduse, conform celui mai recent studiu MKOR, Consumatorul . Etic din România în 2024, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, 38% dintre români sunt consumatori etici şi sunt conştienţi de impactul pe care îl au asupra mediului prin alegerile lor de consum, demonstrând un comportament responsabil, etic şi asumat. În acelaşi timp, 56% sunt indecişi, iar 6% nu sunt interesaţi de sustenabilitate şi etică.
4 din 10 consumatori indecişi contribuie la protejarea mediului prin acţiuni zilnice şi au potenţial de a veni Consumatori Etici prin campanii de educare şi programe de încurajare a protecţiei mediului.
Alţi factori care îi determină pe români să evite folosirea produselor sustenabile sunt neîncrederea declaraţiilor de sustenabilitate ale companiilor, lipsa informaţiilor despre impactul şi originea produselor (24%), urmat de lipsa timpului pentru a căuta alternative sustenabile (21%).
Barierele resimţite de consumatori sunt similare, însă cei etici sunt mai dispuşi să caute soluţii.
Portretul Consumatorului Etic din România: Mamă, Millennial, 41 ani, mediul urban
Profilul Consumatorului Etic din 2024 este predominant reprezentat de femei care fac parte din generaţia Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori şi venituri medii sau mici.
" Prin acest studiu nu am propus să răspundă nevoii existente în piaţa de a aşteptări şi obiceiurile de consum ale oamenilor interesaţi de sustenabilitate. Consumatorul Etic este o persoană care ia o decizie de cumpărare în funcţie de impactul lor social, ecologic şi moral. Acest tip de consumator este conştient de efectele pe care le îngrijesc să vândă le pot avea asupra mediului înconjurător, el exprimă preocuparea pentru bunăstarea globală şi asumă responsabilitatea de a contribui la un mod de viaţă mai echitabil şi durabil ." a declara Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.
41% dintre consumatorii aleg produse cu beneficii pentru sănătate
Consumatorul etic este implicat şi ia în mod consecvent responsabil pe mai multe planuri ale vieţii cotidiene: de la ce şi cum mănâncă sau cumpără, la modul în care se deplasează sau gestionează resursele.
41% dintre respondenţi sunt interesaţi de beneficiile pentru sănătate şi starea de bine atunci când se aplică produse şi servicii, iar 39% sunt atenţi la aspectele legate de sustenabilitate şi responsabilitatea faţă de mediu.
70% dintre respondenţi evită risipa de alimente şi unii dintre respondenţi aleg să cumpere produse care sunt aproape de termenul de expirare.
45% dintre consumatorii etici cumpără mai puţine haine şi evită consumul excesiv de fashion. Preferinţa pentru produse naturale, deşi mai puţin răspândită, este mult mai accentuată în cazul consumatorilor care fac alegeri etice (25%).
Consumatorul etic din România vânează, în medie, trei categorii de produse pentru care caută variante sustenabile: alimente 67%, cosmetice şi îngrijire personală 36%, Cafea şi băuturi 30%.
1. Un fake
(mesaj trimis de Neamțul55 în data de 21.02.2024, 13:20)
Majoritatea acestor produse așa numite sustenabile sunt foarte puțin sustenabile este o metoda de marketing de pescuit fraieri tipic capitalistă scrii acolo pe etichetă ca ai reciclat asta ai dat ceva bani pentru salvarea pădurii sau cică ești Bio,bla bla bla și o vinzi produsul la preț dublu numărul fraierilor care cred prostia asta și cumpără este mare, ați auzit de greenwashing? 80 la sută dintre firme o fac asta, bine ați venit în capitalismul corporatist globalist neoliberal , în afară de profit nu contează nimic
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.02.2024, 13:37)
Probabil marea majoritate ar cumpăra mâncare bio, organica, mai puțin procesata, mai sănătoasă dar bugetul nu permite.